V slovenskem Tednu restavracij, ki promovira vrhunsko slovensko kulinariko, sodelujejo najboljše slovenske restavracije in chefi, ki dvakrat letno – spomladi in jeseni – v desetih dneh najokusnejšega tedna leta v svojih restavracijah predstavijo svoje znanje v treh hodih in po prijazni ceni. S tem slovenski gostinci nagradijo svoje stalne goste za njihovo zvestobo in povabijo nove, da spoznajo vrhunsko kulinariko, ki ni vedno draga. Foto: Teden restavracij
V slovenskem Tednu restavracij, ki promovira vrhunsko slovensko kulinariko, sodelujejo najboljše slovenske restavracije in chefi, ki dvakrat letno – spomladi in jeseni – v desetih dneh najokusnejšega tedna leta v svojih restavracijah predstavijo svoje znanje v treh hodih in po prijazni ceni. S tem slovenski gostinci nagradijo svoje stalne goste za njihovo zvestobo in povabijo nove, da spoznajo vrhunsko kulinariko, ki ni vedno draga. Foto: Teden restavracij

Letošnji Teden restavracij pa bo še bolj poseben, ne le zaradi normalizacije življenja po covidni krizi, temveč tudi zaradi naziva Evropska gastronomska regija, ki ga v 2021 nosi Slovenija. Prav Teden restavracij bo zato prva prireditev ”kulinaričnega predsedovanja”, ko bodo vrhunske slovenske restavracije in gostilne lahko dokazale, da so zares evropskovrhunske. "Ne objokujmo, ker naziva Evropske gastronomske regije 2021 ne bomo mogli polno izkoristiti za predstavitev tujim gostom. Prav tako je pomembno, da sebi dokažemo, da smo v kulinariki res evropskovrhunski. In to moramo dokazati tako gostinci kot tudi mi, gostje! Teden restavracij, spomladi in jeseni, je odlična priložnost za oboje," je povedal Uroš Mencinger, kulinarični kritik in selektor Tedna restavracij.

Enotna cena 19 evrov

Vsaka sodelujoča restavracija bo pripravila enega ali več menijev z najmanj tremi hodi in po enotni ceni. Cena menijev je 19 evrov, torej enaka že od leta 2019. Ker pa je Teden restavracij že lani uvedel dodatek za kakovost v najboljše ocenjenih restavracijah (3 in 4 srčki, 6 evrov), se bo ta letos razširil še na restavracije z dvema srčkoma in z dodatkom dveh evrov (cena 21 evrov).

Evropska gastronomska regija je zato osrednja tema pomladnega Tedna restavracij, ki bo začel rezervacije za obisk zbirati 7. junija. Takrat bo uradna spletna stran posodobljena z vsemi meniji, v najmanj treh hodih, ki so jih chefinje in chefi pripravili za svojo najbolj množično predstavitev.

Ob upoštevanju vseh aktualnih epidemioloških in NIJZ-jevih ukrepov, ki bodo takrat veljali, bodo restavracije, ki so bile zaprte več kot pol leta – od jesenskega Tedna restavracij, ki se je zaradi epidemije končal po osmih dneh –, ponovno polne. Ker se ukrepi rahljajo tudi v sosednjih državah in so meje vedno bolj prepustne, bo Teden restavracij priložnost tudi za vrnitev tujih gostov.

"Teden restavracij dejavno pomaga predstavljati najboljše, kar slovenska gastronomija lahko ponudi gostom. To je še toliko pomembneje letos, ko prav pomladni Teden restavracij po več kot sedemmesečnem postu zaradi epidemije goste znova vabi v slovenske gostilne in restavracije. Ker pa je v tem letu Slovenija tudi nosilka pomembnega naziva Evropska gastronomska regija, je prav pomladni Teden restavracij priložnost, da to tudi teoretično dokaže. Na Tednu restavracij bo slovenska vrhunska kulinarika dokazala, da ni evropska gastronomska regija le zaradi naziva in le letos. STO predstavlja Slovenijo kot varno, trajnostno in butično gastronomsko destinacijo za vrhunska gastronomska doživetja. V okviru projekta Evropske gastronomske regije 2021 (ERG 2021) je STO vključil tudi gastronomijo v Zeleno shemo slovenskega turizma (ZSST). Gostinski ponudniki, ki pridobijo enega izmed mednarodnih okoljskih/trajnostnih znakov, Zeleni ključ (Green Key) ali LEAF, se lahko prijavijo za pridobitev znaka Slovenia Green Cuisine. Letos je za gostince vstop v ZSST brezplačen. Verjamem, da bo veliko restavracij, ki sodelujejo v Tednu restavracij, izkoristilo to priložnost in še bolj poudarilo zeleni vidik naše vrhunske gastronomije," je povedala Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije.