Sferična oblika glave, črni lasje, životec brez poudarjenih udov, preprosta poslikava obraza in slikoviti floralni motivi, tako so japonski obrtniki iz severovzhodne regije Tohoku-čiho na začetku 19. stoletja oblikovali lesene lutke, sprva igrače za otroke, ki so jih pozneje prodajali turistom, saj naj bi prinašale srečo in varovale dom.
Angleška umetnica Becky Kemp, ki deluje pod znamko Sketch.inc, jim je več kot 150 let pozneje vdihnila novo zgodbo. Z vrisanimi karakternimi detajli ti majhni leseni primerki emblematično spominjajo na svoje človeške dvojnike, umetnike in ustvarjalce, pa naj so živi ali mrtvi, ki so na svojem ustvarjalnem področju pustili pečat.
"Becky Kemp je imela na Instagramu že pravi kult sledilcev, med njimi smo bili tudi mi. A pravzaprav je bila ona tista, ki je stopila v stik z nami, saj je menila, da imamo dovolj izkušenj s poslikavami izdelkov. Za nas je oblikovala kolekcijo, mi pa smo jo lansirali v večjem obsegu," pove Ellora Rasmussen, Kanadčanka, ki na Danskem živi in dela zadnjih 15 let, s soprogom Esbenom Gravlevom Rasmussenom pa vodita podjetje lucie kaas od leta 2012 (ime je po njegovi babici).
Nemški modni oblikovalec Karl Lagerfeld je med najbolj zaželenimi, "tudi ko je bil še živ," pojasni Ellora. Tu so še miniaturni primerki Davida Bowieja, Freddieja Mercuryja, Coco Chanel, Andyja Warhola, Salvadorja Dalíja in Eltona Johna. Slednjega izdelujejo celo uradno, v sodelovanju z menedžmentom tega z grammyjem nagrajenega glasbenika, ki je zadnjih 50 let med najbolje prodajanimi popizvajalci, in sicer ob lansiranju njegove zadnje turneje Farewell Yellow Brick Road in glasbenega biografskega filma Rocketman. Rožnato oblačilo in zvezdnata očala, upodobljena na kokeshi Eltonu, je pevec nosil leta 1977 v Muppet šovu.
Do zdaj so v sodelovanju z Becky Kemp oziroma Sketch.inc oblikovali 40 različnih modelov lutk kokeshi. Glede na to, da je vsaka poslikana ročno, je impresiven podatek, da jih prodajo 10.000 na mesec. Na pariškem sejmu Maison et Object so predstavili tudi njihove večje različice, ki so lahko kot leseni kip ali okrasje doma, če imamo zanj primeren prostor. Ko povprašam Elloro, ali lahko letos pričakujemo kakšen kokeshi Billie Eilish, se sicer zgovorna sogovornica ovije v molk s pojasnilom, da za leto 2020 in 2021 pripravljajo "različna sodelovanja".
Filozofija lucie kaas, ki je s svojimi izdelki tako zelo drugačna in sveža, je predvsem nenehno iskanje novih talentov z vsega sveta, da bi dobili "kar se da dobre izdelke", pa če to pomeni preletavanje Instagrama, iskanje novih talentov po sejmih ali v revijah. Tako so opazili tudi ameriško oblikovalko Arielle Assouline Lichten, ki je oblikovala kavno mizico VERA z zelo netipično kombinacijo reciklirane gume, ki se sicer uporablja v telovadnicah, marmorno površino in medeninastim detajlom. Idejo je dobila, ko je zasnovala razkošno telovadnico, v kateri je uporabila tudi omenjene mizice.
Vzhajajoči studio iz Valencije v Španiji Masquespacio, ki je za lucie kaas oblikoval ogledala in vaze Masq, je moral kopati globoko v zgodovino Kolumbije in prazgodovinskih mask s tega območja, ki sta jih oblikovalca Ana Milena Hernandez Palacio in Christophe Penasse združila s prepoznavnim slogom ikonične italijanske skupine Memphis, ki je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja vzniknila v Italiji.
Danski industrijski oblikovalec Christian Troels je francosko kulinarično delikateso, makrone, sladek simbol Pariza, upodobil kot svetilo iz kombinacije stekla, keramike in medenine. Ali pa dekorativno svetilo oblikovalske dvojice iz Hongkonga Lim + Lu, ki je navdih za svetilo Moonbeam črpal iz latern iz bambusa in papirja, le da je novejša različica iz kombinacije stekla ter kovine.
Čeprav je nekatere izdelke oblikoval sam solastnik podjetja Esbenom Gravlevom Rasmussenom, kot je svetilo VICE, so v lucie kaas obudili nekatera dela domačih danskih oblikovalcev, kot sta Theodor Skjøde Knudsen in njegovi leseni izdelki, ki variirajo od lesenih živali do družabnih iger in lesenih posod, ali pa Arne Clausen (1923–1977) in njegova motivika lotusovega lista na keramiki.
"Ideja podjetja je bila od nekdaj, da niti ni nujno, da ljudje oblikovanje prepoznajo kot značilno za lucie kaas. Zdi se mi celo dolgočasno in omejujoče pri oblikovanju, da se moraš prepustiti le eni začrtani smernici. Če bo naše oblikovanje postalo tako zelo predvidljivo, bomo izgubili svojo energijo," je prepričan Esben.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje