Kot so ugotovili ameriški raziskovalci, imajo najstniške (pa tudi že starejše) hčere velik vpliv na izbiro svojih mater glede oblačil in ličenja. A to ne drži le za posamezne kose oblačil ali izdelkov, ampak kar njihov celotni videz, kar so poimenovali "učinek potrošniškega dvojništva".
Raziskava, v kateri je sodelovalo 343 parov mater in hčera s povprečno starostjo 44 oziroma 16 let, je ugotovila, da matere pogosto občudujejo modni slog svojih potomk, zato mu zavestno sledijo. Po drugi strani pa so hčere pogosto gluhe za nasvete svojih mater.
Oblačila za več generacij
"Gre za pojav, ki mu rečemo povratna socializacija. Tudi v Angliji se ženske obnašajo enako," je dejala vodja raziskave Ayalla Ruvio. "To pomeni, da vsaj v zahodni družbi obstaja veliko žensk, starih 40 let in več, ki se zvečer na pijačo odpravijo v oblekah, ki bi jih zlahka prisodili njihovim hčeram. V teh letih ženska namreč nima časa listati revij in spremljati modnih smernic, zato kot bližnjico izkoristijo kar svojo hčer."
Dodala je: "Vemo, da otroci s svojimi potrošniškimi navadami močno vplivajo na življenje v družini, na primer ko določajo, kateri kosmiči so jim všeč. Do zdaj pa nismo vedeli, da otroci tako močno zaznamujejo potrošniške vzorce svojih staršev."
Težava pa pogosto nastane, ko naraščaj niti malo ni navdušen, ko vidi svoje matere na primer v ozkih kavbojkah, visokih škornjih in zapeljivem topu. "Običajno se najstnice zelo razburijo ob takem prizoru, se začnejo zgražati in mater opozarjati, da takšna pa že ne sme iti na ulico ..."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje