Dimitrij Piciga pojasnjuje, da se kriza v turizmu kaže v slabših rezultatih v prvih štirih mesecih. "Naša ocena v tem trenutku je, da lahko pričakujemo do konca leta okoli 3-4 odstotke manj prenočitev, od tega okoli 6-7 odstotkov manj tujih in, upam, 2-3 odstotke več domačih prenočitev kot leta 2008," je dejal Piciga in dodal, da bo konec letošnjega leta v turizmu okoli štiri odstotke manj denarnega priliva kot lani.
Vendar pa Piciga v krizi vidi, vsaj kratkoročno, priložnost za razmišljanje o trženju in prodaji. "Hkrati pa je kriza čas priložnosti za programe po koncu le-te leta 2010," je povedal in dodal, da se Slovenija po svetu predstavlja vedno bolj celovito.
Za promocijo namenjenih več sredstev
Zaradi recesije so STO v sodelovanju z ministrstvom za gospodarstvo, Gospodarsko zbornico Slovenije in s ključnimi partnerji iz slovenskega turizma po besedah Picige začeli pripravljati ukrepe že konec preteklega leta. Med temi je naštel širitev trženja Slovenije na Madžarskem, Češkem in Poljskem ter prerazporeditev financ znotraj organizacije, zaradi česar je letos 10 odstotkov več denarja, namenjenega promociji Slovenije.
Piciga je pojasnil, da se promocija izvaja v dveh sklopih. Prvi vključuje promocijo Slovenije v množičnih medijih v državah nekdanje Slovenije, kjer so bili do zdaj prisotni le na sejmih in dogodkih. Na drugi strani pa je še bolj in intenzivno sodelovanje z organizatorji potovanj. Sicer pa Piciga ocenjuje, da je za večjo splošno prepoznavnost Slovenije potreben čas. "Kar se tiče turistične prepoznavnosti, pa mislim, da so najboljši promotorji zadovoljnji gostje, ki se vračajo domov in govorijo o prelepi Sloveniji v svojih državah."
Primanjkljaj strokovnih poklicev, presežek višje izobraženih
Piciga je z uporabniki med drugim spregovoril tudi o težavh v zvezi z zaposlovanjem v turizmu. "Kadrovska problematika je v slovenskem turizmu ena najbolj perečih tem. Na eni strani imamo velik primanjkljaj strokovnih poklicev, na drugi strani pa očitno presežek višje izobraženih ljudi. Sam lahko dam bolj osebni nasvet: vztrajajte na razpisih, priložnostnih (začasnih) delih ali pa pri posameznih projektih, prepričan sem, da se vztrajnost splača," je dejal.
Prihodnost turizma je po besedah Picige svetla. "Turizem že danes ustvarja skoraj 10 odstotkov bruto domačega proizvoda, in ta delež bo lahko še krepko narasel. Ko je bila gospodarska rast 5, 6-odstotna, se je turizem razvijal še hitreje. Turizem je gotovo ena od ključnih razvojnih možnosti za Slovenijo," je sklenil.
Ana Medved
ana.medved@rtvslo.si
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje