Predor, ki ima dve etaži, se v celoti razteza na 14,6 kilometra dolžine, ključni del, ki je pod Bosporjem, pa je dolg 5,4 kilometra in poteka 106 metrov pod vodno gladino.
Predor bo pomembno razbremenil promet v Carigradu - potovanje med omenjenima stranema mesta naj bi skrajšal s 100 na 15 minut. Zgradili so ga tudi kot odpornega proti potresom in cunamijem, po potrebi pa bi ga lahko uporabili celo kot bunker. Dnevno naj bi ga prepeljalo okoli 100.000 vozil.
Pot skozi predor bo brez davka voznike osebnih avtomobilov stala štiri dolarje, za minibuse pa bo cestnina znašala šest dolarjev. Cestnina se bo zaračunavala z avtomatičnim sistemom.
Celoten projekt je vreden 1,25 milijarde evrov.
Predor Eurasia je zgradila družba Atas v skupni lasti turškega koncerna Yapi Merkezi in mednarodnega konzorcija SK E&C iz Južne Koreje. Atas bo v skladu z dogovorom predor upravljal nekaj več kot 24 let, po izteku tega obdobja pa bo pravica do upravljanja prenesena na državo.
Erdoganovi infrastrukturni projekti
Gre za enega od velikih infrastrukturnih projektov turškega predsednika Recepa Tayyipa Erdogana in za sestrski projekt predora Marmaray, ki teče pod Bosporjem in je namenjen železniškemu prevozu. Avgusta je Erdogan uradno že odprl istanbulski tretji most čez Bosporsko ožino, ki hkrati velja tudi za enega največjih visečih mostov na svetu.
Na slovesnosti nista manjkala niti Erdogan in premier Binali Yildirim, fotoutrinke z odprtja pa si lahko pogledate spodaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje