Ryanair naj se iz Maribora ne bi umaknil zaradi premajhne zasedenosti njihovih letal, pač pa zaradi vse višjih finančnih zahtev za oglaševanje destinacije na spletnih straneh prevoznika. Od Slovenije je za to zahteval več kot milijon evrov na leto, česar si naša stran ni mogla privoščiti. Foto: MMC RTV SLO
Ryanair naj se iz Maribora ne bi umaknil zaradi premajhne zasedenosti njihovih letal, pač pa zaradi vse višjih finančnih zahtev za oglaševanje destinacije na spletnih straneh prevoznika. Od Slovenije je za to zahteval več kot milijon evrov na leto, česar si naša stran ni mogla privoščiti. Foto: MMC RTV SLO
Mariborski župan Franc Kangler se za letalski posel dogovarja z madžarsko družbo Wizzair, s pomočjo katere bi lahko jeseni v Mariboru znova stekel redni letalski promet. Foto: EPA
V Slovenijji zdaj od nizkocenovnikov deluje le Easyjet.

Število Easyjetovih potnikov, ki jih letno oskrbijo na ljubljanskem letališču, presega 90 tisoč (šest odstotkov vseh potnikov). V Aerodromu Ljubljana pojasnjujejo, da prisotnost Easyjeta na Letališču Jožeta Pučnika zato pomeni ne le veliko za družbo, temveč tudi za slovensko turistično gospodarstvo. "Po naših analizah ti potniki v Sloveniji preživijo 3,5 dni in porabijo v povprečju 100 evrov na dan," pojasnjujejo v Aerodromu.

Zaradi pozitivnih rezultatov Zmago Skobir, predsednik uprave Aerodroma Ljubljana, pogreša vključenost turističnih ponudnikov v pridobivanje nizkocenovnih prevoznikov. Sam se namreč močno zavzema za to, da bi Easyjet v sodelovanju s Slovenijo odprl še več novih linij (za zdaj Easyjet z Brnika leti na londonsko letališče Stanstead).

Kar je dobro za potnike, je slabo za Adrio
Skobir pa se zaveda, da pri tem obstajata dve težavi: cenovni vidik in majhnost trga. Za slovenskega nacionalnega prevoznika Adrio Airways namreč nizkocenovniki predstavljajo predvsem konkurenco, s katero se morajo dnevno spopadati. Borijo se predvsem z akcijskimi ponudbami in opozorili na veliko razliko v kvaliteti njihovih storitev ter storitev nizkocenovnikov.

"Vsekakor gre za red letenja, število frekvenc, primerjavo, kaj se zgodi, če izgubite prtljago, če se let nenapovedano odpove. In pa vsekakor, mi letimo na glavna letališča," opozarja predsednik uprave Adrie Airways Tadej Tufek.

Leti poceni le ob dovolj zgodnji rezervaciji
Sicer pa je z nizkocenovniki mogoče leteti tudi iz sosednjih držav: iz Hrvaške (Zagreba, Pule) v Veliko Britanijo in na Norveško, iz Italije (tržaškega letališča) v Albanijo, na Češko, v Dansko, Madžarsko, Italijo, Veliko Britanijo, iz Avstrije (Celovca, Gradca) pa v Nemčijo, Veliko Britanijo, Španijo, Turčijo in Grčijo, poroča TV Slovenija.

Ne pozabite: nizkocenovniki so poceni le, če vozovnice rezervirate dovolj zgodaj (v takšnem primeru vas bo povratni let v London denimo stal 100 evrov). Če vozovnico kupite tik pred poletom, cena lahko doseže višino vsh ostalih letalskih družb.

Jeseni naj bi sicer v Sloveniji dobili še italijanskega nizkocenovnika Volare, ki bo letel na liniji Ljubljana-Milano.

M. N.