Foto:
Foto:
Jasna Hribernik (levo) in Barbara Pešut (desno)
Režiserka spotov je Jasna Hribernik, glasbo pa je napisala Barbara Pešut. Avtor besedila je Zdravko Duša. Foto: RTV SLO
Sečoveljske soline
V oglasu so avtorji želeli predstaviti naravno in kulturno dediščino Slovenije. Foto: RTV SLO

Z oglasi, ki so za zdaj le v angleščini, bo Slovenija skušala v ljudeh zasidrati sporočilo "Slovenia. Your perfect getaway.", predvajala pa jih bo televizija CNN International Europe od 20. aprila do 20. junija ter septembra in oktobra.

Za njihovo produkcijo in predvajanje na CNN-u po petkrat na dan v udarnih terminih (sprva se bo predvajal enominutni oglas v kombinaciji s 30-sekundim) bo STO odštel 189 milijonov tolarjev.

Vsi oglasi iz arhivskih posnetkov
Vsi trije oglasi, štiriminutni, enominutni in 30-sekundni, ter predstavitveni spot, ki ga bo Slovenska turistična organizacija uporabljala za predstavitev Slovenije ob prevzemu predsedovanja EU-ju, so nastali izključno iz arhivskih posnetkov. Da niso posneli novih kadrov, sta krivi predvsem finančna in časovna stiska, čakajo pa tudi na prevod oglasov v nemščino, italijanščino, francoščino in nenazadnje tudi v slovenščino.

Vse lepote Slovenije se predstavijo

V najdaljšem, 4-minutnem oglasu, bomo potencialnim tujim turistom predstavili Piran, jadralca Vasilija Žbogarja v Piranskem zalivu, Sečoveljske soline, Lipico in lipicance, Triglav, golf igrišča, vinograde, po katerih se spušča smučar, rafting na Soči, potico, kurente, baletno predstavo, Postojnsko jamo, Blejsko jezero in Ljubljano.
Vsi oglasi se začnejo s posnetkom plezalke Martine Čufar, ki pleza po zvoniku piranske cerkve, v njih pa v ozadju slišimo Katice, ki prepevajo prekmursko ljudsko pesem Ne ori, ne sejaj. Grob prevod gesla bi se glasil nekako takole: "Slovenija. Popolna za pobeg od resničnosti."

CNN gleda največ ljudi
Zakaj so za oglaševanje izbrali ravno televizijo CNN, je pojasnila Brina Čehovin, strokovna direktorica za promocijo na STO-ju. Po njihovih analizah je namreč ta televizijska postaja daleč najbolj gledana v evropskem prostoru, predvsem na trgih, na katere cilja slovenski turizem - v Nemčiji, Franciji in Veliki Britaniji, poleg tega pa pokriva več držav in ljudi kot katera koli druga televizija.

Se takšen vložek povrne?
Da takšno oglaševanje prinaša koristi, delno potrjuje primer hrvaškega oglaševanja, kjer se 27 odstotkov turistov na Hrvaškem za počitnice v naši južni sosedi odloči zaradi oglasov na CNN-u. Res pa je, da je Hrvaška lani za oglaševanje v elektronskih medijih namenila malce več kot pol milijarde tolarjev, kot rečeno pa bo Slovenija letos za takšno oglaševanje porabila le petino te vsote.

Kdaj Slovenija kot blagovna znamka?
Smernice sodobnega in učnikovitega oglaševanja so avtorji oglasa skušali upoštevati s proučevanjem vseh turističnih oglasov, ki so jih na CNN-u predvajali v zadnjem letu, Majda Rozina Dolenc, komunikacijska direktorica STO-ja, pa poudarja, da oglasi niso vedno celostna kampanja predstavitve slovenskega turizma.

Preberite si intervju z Barbaro Gunčar, direktorico STO-ja.
Kdo bo bdel nad njo in vzpostavil ime Slovenije kot blagovne znamke, morda ministrstvo za gospodarstvo, vladni urad za informiranje ali pa ministrstvo za razvoj, pa še ni znano.

A. S.