Državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu Darja Radić je pojasnila, da je Slovenija po konkurenčnosti v turizmu na 35. mestu med 133 državami. Foto: MMC RTV SLO
Državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu Darja Radić je pojasnila, da je Slovenija po konkurenčnosti v turizmu na 35. mestu med 133 državami. Foto: MMC RTV SLO

Na vprašanje, kakšno sezono pričakuje, je sicer odvrnil, da zanimivo, obenem pa dodal, da napovedi niso najboljše, opažajo že od 10- do 15-odstotni padec povpraševanja. A kljub temu pojasnjuje, da je še nekaj časa, da se prepriča turiste z bližnjih trgov, predvsem Italije, Nemčije in Avstrije.

Več bo Slovencev
Kriza vpliva tudi na spremembe v narodnostni strukturi gostov. Tako je Piciga na vprašanje, ali bo letos doma letovalo več Slovencev, odgovoril: "Prepričan sem, in to se že kaže." Kljub temu pa glavni gostje še vedno ostajajo Italijani.

Na tiskovni konferenci, ki jo je s STO-jem pripravilo ministrstvo za gospodarstvo, je bil predvsem govor o konkurenčnosti slovenskega turizma v svetu.

Podatki Svetovnega gospodarskega foruma
Državna sekretarka na ministrstvu za gospodarstvu Darja Radić je pojasnila, da je Slovenija po skupni oceni konkurenčnosti Svetovnega gospodarskega foruma na 35. mestu med 133 državami.

Radićeva je razložila, da je tako Slovenija v primerjavi s prejšnjim letom napredovala za mesto in dodala: "Na ministrstvu za gospodarstvo smo vsekakor ponosvni na 35. mesto, saj nas uvršča nad povprečje".

Ocenjevanje po 14 merilih
Meril za ocenjevanje je 14, najbolje pa je Slovenija bila ocenjena pri sprejemanju kreditinih kartic (sedmo mesto), številu uporabnikov medmrežja na 1.000 prebivalcev ( 14. mesto) in turistični infrastrukturi, kjer se je uvrstila na 16. mesto.

Glede odprtosti za turizem smo na 36. mestu, precej nižje pa smo na lestici odnosa prebivalcev do tujih turistov, in sicer na 68. mestu.

Slabi oceni je Slovenija dobila zaradi učinkovitosti trženja in znamčenja (brandinga) države (92. mesto) in letalske infrastrukture in konkurenčnosti cen (94. mesto). Naša država se je sicer najslabše odrezala pri priporočilu destinacije poslovnežev, ki so prvič obiskali Slovenijo drugim poslovnežem. Po tem merilu se Slovenija uvršča šele na 124. mesto. Direktor direktorata za turizem Marjan Hribar je to poskusil pojasniti z dejstvom o majhnosti slovenskega trga in pomanjkanja poslovnih priložnosti.

Na prvem mestu je sicer še vedno Švica, druga je Avstrija, tretja pa Nemčija. Precej je napredovala Francija, ki se je z desetega uvrstila na četrto mesto. Mesto pred Slovenijo, torej na 34., se je uvrstila Hrvaška.

Sabina Zonta