Montmartre ni tako francoski, kot naj bi bil. Foto: RTV SLO
Montmartre ni tako francoski, kot naj bi bil. Foto: RTV SLO
Pissaro: Boulevard Montmartre
Od časov, ko so na Montmartru slikali Pissaro in drugi impresionisti, se je veliko spremenilo. Predvsem Montmartre ni več tako zelo umetniški, kot je bil nekoč.

Morebiti res ne gre za vrhunske umetnike, vendar pa je treba opozoriti, da slikarji, ki jih srečujete po pariških ulicah niso nobeni 'mazači'. Na ulicah francoske prestolnice namreč ustvarja okoli 300 umetnikov, katerim je mestna oblast podelila licenco. Ti umetniki, ki so vsaj od časov Toulouse-Lautreca in začetkov kabareta zaščitni znak Pariza, protestirajo proti trgovinam s spominki, ki za malo denarja prodajajo cenene 'ponaredke' pariških panoram, izdelane na Kitajskem in v vzhodni Evropi.

"Ti uvoženi izdelki so brez duše, vendar pa je zanje zares treba odšteti le delček cene, ki jo zaračunamo mi." Razlog za to je, da nastajajo po 'principu tekočega traka', kar pomeni, da en umetnik naslika drevo, drugi hišo ... In vse poteka zelo hitro in učinkovito. Kot bi proizvajali tekaške čevlje. Še več, nekatere slike so v resnici fotokopije, čez katere 'slikarji' nekajkrat potegnejo s čopičem in tako ustvarijo iluzijo prave umetnine.

Prodajalci priznajo, turisti lažejo
Številne prodajalce spominkov namigovanja, da so njihovi izdelki uvoženi z Daljnega vzhoda, spravijo v zadrego. Nekateri porekla teh izdelkov niti nočejo priznati, nekateri pa so povsem odkriti in eden celo prostodušno navrže: "Moja žena na slike nanese še nekaj barve, tako da postanejo bolj avtentične." Bolj lažnivi kot prodajalci so turisti, ki po eni strani zatrjujejo, da raje izstavijo nekoliko več denarja in si privoščijo avtentični spominek, kot pa da bi kupili 'škart robo'. Podatki o prodaji govorijo pač drugače, saj posli s cenenimi spominki cvetijo.

P. B.