Načrt so predstavili: Marjan Hribar, Rok Ovsenik, Maja Uran, Zenel Batagelj in drugi. Foto: RTV SLO
Načrt so predstavili: Marjan Hribar, Rok Ovsenik, Maja Uran, Zenel Batagelj in drugi. Foto: RTV SLO

Oglaševanje v turizmu je potreben pogoj. Preveč je "freeriderstva" - tisti, ki ne prispevajo v skupno blagajno imajo enake koristi.

Mićo Mrkaić

V načrtu želijo podati objektivne poglede na razvoj slovenskega turizma in ga nadgraditi na vseh ravneh. Izhajajo iz iztekajočega se načrta, ki so ga kritično ovrednotili kot preveč ambicioznega. Snovalci načrta ugotavljajo, da je turizem pomembna poslovna priložnost za Slovenijo in bi lahko v naslednjih letih postal ena izmed vodilnih panog slovenskega gospodarstva.

Temeljna področja turistične ponudbe v Sloveniji:
- aktivne počitnice
- mesta in kultura
- hrana in pijača
- zdravje in dobro počutje
- poslovni turizem
- zabava
- ponudba za zahtevnejše
- ponudba za mlade

Načrt v politiki trženja predvideva, da mora biti prva izkušnja s Slovenijo pozitivna, dvigniti se mora nivo kakovosti, presekati je treba vez s predsodki o Sloveniji, razviti je potrebno državne simbole.

Pri izdelavi načrta je poleg ministrstva sodelovala tudi visoka šola za turizem iz Portoroža. Predstavitev so poslušali predstavniki Turistične zveze Slovenije, Slovenske turistične organizacije in drugih turističnih organizacij, ki so lahko podali svoje predloge in mnenja k načrtu.

Predlog razvojnega načrta lahko podate tukaj.
Potreben tudi poseg v zakonodajo
Vodja strokovne skupine Maja Uran je povedala, da se je med pripravao načrta večkrat pogovarjala z ministrom Jožetom P. Damjanom. Damjan naj bi se strinjal, da je turizem ena najperspektivnejših gospodarskih dejavnosti v Sloveniji, vendar Uranova poudarja, da pri politiki vse prevečkrat ostane na zgolj besedni ravni in ne preidejo na dejanja. Načrt sicer predvideva spremembo zakonodaje in predpisov, ki ovirajo razvoj turizma in uresničevanje strateških ciljev.

Mrkaić: Potrebna je koordinirana akcija
Tudi ekonomist Mićo Mrkaić je za MMC povedal, da je turizem luksuzno blago, kar pomeni, da če se dohodek dvigne za en odstotek, potem se povpraševanje poveča za več odstotkov.

Problem slovenskega turizma vidi v tem, da ni nobene koordinirane akcije. Meni še, da je potrebno turizem centralizirano organizirati.

Oglaševanje v turizmu je potreben pogoj. Preveč je "freeriderstva" - tisti, ki ne prispevajo v skupno blagajno imajo enake koristi.

Mićo Mrkaić