Potniki z omejeno mobilnostjo so na letališčih upravičeni do brezplačne asistence in jim je dovoljeno preskočiti vrste. Za pomoč lahko zaprosijo ob rezervaciji letalske karte ali pa med postopkom prijave, potnikom pa pri tem ni treba predložiti dokaza o svoji invalidnosti, zaradi česar brezobzirni povsem zdravi potniki politiko izkoriščajo.
Praksa postaja tako pogosta, da je letališko osebje celo skovalo frazo "čudežni poleti", s čimer imajo v mislih potnike, ki se na letalo vkrcajo na invalidskem vozičku, izkrcajo pa brez njega.
"Rečemo, da gre za čudež, ker so za vkrcanje vsi potrebovali voziček, za izkrcanje pa nihče," je za New York Times povedala Kelly Skyles, stevardesa družbe American Airlines. "Ne le, da strežemo pijačo in zagotavljamo varnost - zdaj še zdravimo bolne."
Skylesova je dodala, da so invalidni potniki običajno prvi, ki se vkrcajo, a zadnji, ki se izkrcajo, kar pomeni, da prevara koristi potniku le pri odhodu, ne pa tudi pri prihodu letala.
Začnejo tudi šepati
Evelyn Danquah, ki pomaga Delti Air Lines pri potnikih z invalidnostjo, pravi, da potniki v dolgih vrstah pogosto zaprosijo za asistenco, medtem ko nekateri celo poskušajo izpasti bolj prepričljivi s šepanjem. "Ko vidijo, da je vrsta tako dolga, preprosto prosijo za invalidski voziček."
Neimenovani uslužbenec letališča v Birminghamu pa je za Sunday Times povedal, da je videl ljudi skorajda plavati čez varnostni pregled v vozičkih, že naslednji hip pa jih je videl med pohajkovanjem po trgovinah, preden se odpeljejo do vrat.
Čeprav statistike za prošnje po asistenci niso na voljo, so iz ISS Worlda, ki ponuja asistenco na londonskem letališču Stansted, sporočili, da se je število zahtevkov v zadnjih letih vsako leto povečalo za od 8 do 10 odstotkov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje