Bodo Wizz Airu potniki zaradi poteze obrnili hrbet? Foto: EPA
Bodo Wizz Airu potniki zaradi poteze obrnili hrbet? Foto: EPA
Prtljaga
Brezplačna bo le še prtljaga, ki jo bo mogoče stlačiti pod sedež. Foto: EPA

Največji nizkocenovni prevoznik vzhodne in srednje Evrope bo s tem postal prvi evropski prevoznik s posebnim dodatkom za ročno prtljago. Tak sistem sicer že pozna več severnoameriških družb, na primer Spirit Airlines in Allegiant Air.

Dodatek za prtljago, ki jo potniki vzamejo s seboj na krov, so pri Wizz Airu od avgusta poskusno že zaračunavali na liniji med londonskim letališčem Luton in Katovicami na Poljskem. Torbe z merami 42 cm x 32 cm x 25 cm ali manj bodo potniki s seboj še naprej vzeli brezplačno - a le če jih bo mogoče spraviti pod sedež -, za večje kose, ki morajo še vedno ustrezati meram ročne prtljage (55 cm x 40 cm x 20 cm), pa bo treba doplačati deset evrov.

Cene vozovnic naj bi spustili
Prevoznik je še sporočil, da bo dodatek k prtljagi omogočil znižanje cen letalskih kart za pet evrov, a to potnikov verjetno ne bo pomirilo. Neka raziskava je namreč pokazala, da velika večina nasprotuje posebnemu dodatku za ročno prtljago, saj jih je 88 odstotkov odgovorilo, da bi raje zamenjali letalsko družbo, kot plačali dodatek.

V ZDA so plačila za ročno prtljago že navajeni. Pred dnevi je družba Spirit Airlines tako sporočila, da bo dvignila ceno za kos ročne prtljage, in sicer na 27 do 77 evrov, odvisno od tega, kdaj bo potnik plačal. Najvišja tarifa velja za tiste, ki za prevoz prtljage plačajo neposredno pred vzletom.

Doplačilo za prevoz prtljage
Uveljavljena politika nizkocenovnikov je običajno poceni vozovnica in doplačilo za prevoz prtljage, vendar pa je pri tem ročna prtljaga (omejena z merami in težo) še vedno brezplačna. Tako se mnogi potniki odločijo, da bodo na pot vzeli le ročno prtljago.

Za prtljago, oddano ob prijavi, Wizz Air zaračunava 15 evrov, če je polet krajši od ene ure in 50 minut, in 20 evrov, če je polet daljši od ene ure in 50 minut. Izjema je obdobje vrhunca poletne sezone in božično-novoletnih praznikov, ko lahko za prtljago zaračunajo še dodatnih pet evrov.

Iz Ljubljane v London in Bruselj
Spomnimo, Wizz Air se konec oktobra po šestih letih vrača v Slovenijo, saj bo slovensko prestolnico povezal z Brusljem (Charleroi) in Londonom (Luton). Na letališče Charleroi, južno od Bruslja, bo z letališča Jožeta Pučnika začel leteti 29. oktobra, na londonski Luton pa 30. oktobra.

Če bosta povezavi zaživeli, namerava navzočnost v Ljubljani še okrepiti - slovensko prestolnico želi povezati predvsem z zahodno in severno Evropo, državami Beneluksa, Španijo in Italijo. V prvem letu si letalski prevoznik obeta 70.000 potnikov, in če bo šlo vse po načrtih, bo nato dodal še več lokacij. Če bo teh destinacij v prihodnosti pet ali več, bo to pomenilo, da bo vsaj eno letalo podjetja Wizz Air ves čas na letališču Jožeta Pučnika.

Letijo na 73 letališč
Madžarski prevoznik je v preteklem poslovnem letu, ki se je izteklo konec marca, prepeljal več kot 11 milijonov potnikov, v tekočem poslovnem letu pa jih želi prepeljati 12 milijonov. Podrobnosti o finančnih rezultatih v družbi ne želijo razkriti, pravijo pa, da je bilo preteklo poslovno leto njihovo najbolj dobičkonosno do zdaj - ustvarili so 40 milijonov evrov dobička.

Wizz Air s 15 baznih letališč v osmih državah srednje in vzhodne Evrope (Poljska, Madžarska, Bolgarija, Romunija, Ukrajina, Češka, Srbija in Litva) leti v 73 krajev v 26 državah. Ima več kot 1.500 zaposlenih, njegovo floto pa sestavlja 37 airbusov A320 - v večini omenjenih držav je Wizz Air vodilni prevoznik.