Smučarsko središče Vogel, ki se zaradi lege v Triglavskem narodnem parku spopada s številnimi omejitvami v razvoju, je od letošnje zime bogatejše za dve sodobni žičniški napravi. Pet milijonov evrov vredni štirisedežnici Brunarica in Orlove glave sta smuko na Voglu izboljšali že ob začetku smučarske sezone, uradno pa sta bili odprti v petek.
Kot je na slovesnosti pojasnil predsednik uprave Žičnic Vogel Tomaž Šumi, je minilo že veliko let od zadnje novosti na smučišču, ki zaradi svoje lege velja za eno najlepših v državi. Leta 2001 so na Voglu izdelali novo nihalko, z novima štirisedežnicama pa se znova začenja investicijski ciklus, s katerim naj bi se ski center Vogel po modernosti in sodobnosti naprav približal drugim slovenskim smučiščem.
Naprave vsak dan starejše
Povprečna starost žičniških naprav, ki na Voglu skrbijo za prevoz smučarjev, je bila pred zamenjavo 30 let stare vlečnice Brunarica, 40 let stare enosedežnice Orlove glave in dvosedežnice Križ 25 let. Sodobni štirisedežnici sta povprečno starost naprav na Voglu znižali na 18 let, pripomogli pa bosta tudi k večji zmogljivosti, in sicer lahko štirisedežnici na uro prepeljeta skoraj 800 smučarjev več od zamenjanih treh naprav.
Z dobrim kilometrom dolgo štirisedežnico Orlove glave in 160 metrov dolgo štirisedežnico Brunarica, katerih dobavitelj je bil Doppelmayr, se bo povečala pretočnost, kjer so bila do zdaj ozka grla. Povečala se bo hitrost transporta in udobnost prevoza ter varnost smuke, saj ni več stebrov, ki bi stali na progi. Hkrati novi štirisedežnici zmanjšujeta stroške vzdrževanja in Šumi predvideva, da se bo naložba, ki so jo v višini 1,7 milijona evrov sofinancirali z evropskimi sredstvi, povrnila v desetih letih.
TNP prednost ali ovira?
Vizija, ki jo ima za razvoj razvoja Vogla Šumi, je jasna in gre v smeri nadaljnjega posodabljanja žičnic, povečanja parkirnih mest in umetnega zasneževanja. Vse načrte pa bolj kot pomanjkanje denarja omejujejo potrebna dovoljenja in soglasja. Šumi si želi, da bi postavili novo žičnico z zadnjega Vogla na vrh Šije. Na spodnji postaji nihalki pa bi rad uredil parkirišče za 250 avtomobilov, vendar denacionalizacija zemljišča še vedno ni končana.
TNP preprečuje ureditev umetnega zasneževanja, zato so Žičnice Vogel podale predlog, da bi Vogel izključili iz parka. Z umetnim zasneževanjem bi namreč dobili garancijo stotih smučarskih dni v sezoni in se izognili primerom, kakršen je bil letošnji, ko so zaradi pomanjkanja snega na Voglu zamudili božično-novoletne praznike in imeli 350.000 evrov izpada dohodkov. Do konca sezone pa si Šumi obeta, da bo število prodanih smučarskih kart preseglo 100.000.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje