Poslovanje turističnega gospodarstva se izboljšuje, a prihodki na razpoložljivo sobo so še vedno prenizki, saj komaj presegajo tiste izpred desetih let, je bilo slišati na plenarnem delu Dnevov slovenskega turizma v Portorožu. Foto: BoBo
Poslovanje turističnega gospodarstva se izboljšuje, a prihodki na razpoložljivo sobo so še vedno prenizki, saj komaj presegajo tiste izpred desetih let, je bilo slišati na plenarnem delu Dnevov slovenskega turizma v Portorožu. Foto: BoBo
Počivalšek je napovedal, da si bo v novem mandatu še naprej prizadeval za prestrukturiranje turističnih podjetij v državni lasti. "Nisem prepričan, ali nam bo to uspelo prelomiti, ker so sile, ki tega ne želijo, zelo močne, a bomo naredili vse, kar je v naši moči," je dejal. Med razlogi za dozdajšnje uspehe je poudaril razvoj novih visokokakovostnih proizvodov in ponovno osamosvojitev Slovenske turistične organizacije (STO) ter podvojitev njenega proračuna na okoli 12 milijonov evrov. Foto: BoBo
Slovenija
Slovenski turizem se bo na tujih trgih predstavil z osveženo podobo in sloganom. Foto: BoBo
Združevanje slovenskih hotelov pod eno streho

Letos se prilivi od izvoza potovanj zvišujejo za osem odstotkov. Povprečna dosežena cena na razpoložljivo sobo je v zadnjih letih naraščala in v letu 2017 dosegla 32 evrov, kar pomeni 8,3-odstotno nominalno letno rast. "Naša ocena je, da je ta kazalnik še vedno nizek. Je sicer višji kot leto poprej, a je iz naslova višje dodane vrednosti porasel le za odstotek, preostala rast je od večjega števila prenočitev," je opozoril minister.

Celotni prihodek na razpoložljivo sobo pa je lani dosegel 20.850 evrov, kar je najvišja vrednost v zadnjih desetih letih. "A roko na srce, s tem smo bolj ali manj komaj presegli rezultate iz 2007," je poudaril Počivalšek: "Počasna rast enostavno ni več dovolj. Imamo pogoje, znanje, resurse in energijo, da do leta 2021 dosežemo štiri milijarde evrov prilivov od izvoza potovanj."

Med dosežki preteklega mandata je Počivalšek poudaril državno podporo pri oblikovanju 84 novih inovativnih in integralnih turističnih produktov, 31 vodilnim turističnim destinacijam je država pomagala pri razvoju in digitalni promociji, v okviru SID banke pa je za investicije v turizmu rezerviranih 160 milijonov evrov za zelo ugodna posojila.

Prestrukturiranje turističnih podjetij v državni lasti
V novem mandatu želi Počivalšek nadaljevati dejavnosti podpore različnim delom turizma. Med prioritetami je poudaril prestrukturiranje turističnih podjetij v državni lasti.

"To je področje, okoli katerega so se lomila in se bodo še lomila kopja. Nisem prepričan, da nam bo to uspelo prelomiti, ker so sile, ki tega ne želijo, zelo močne. A bomo naredili vse, da bomo ta hotelski del, ki predstavlja 40 odstotkov podjetij in 70 odstotkov vseh hotelskih sob v Sloveniji, prestrukturirali na način, da bo uspešnejši in bo podpiral zgodbo petzvezdičnih doživetij," je dejal.

Direktorica STO-ja Maja Pak je medtem povedala, da se v prvih osmih mesecih letošnjega leta v slovenskem turizmu kaže devetodstotna rast prihodov in 15-odstotna rast prenočitev, pri tujcih pa opažajo 14 odstotkov več prihodov in 20 odstotkov več prenočitev. "Dobra novica je, da se letos podaljšuje doba bivanja," je dodala Pakova.

Slovenijo čutim. Na svoj način.
STO je v okviru Dnevov slovenskega turizma predstavil tudi osveženo kreativno rešitev v podporo promociji Slovenije na tujih trgih. Nova rešitev se glasi: Slovenijo čutim. Na svoj način.

"Namen osvežene rešitve ni, da preseka naše dosedanje delo, saj je zgodba Slovenije kot zelene butične destinacije za petzvezdična doživetja jasna in široko sprejeta," je pojasnila Pakova. Čeprav se z novo rešitvijo poslavlja geslo "Zelena. Aktivna. Zdrava.", ideja Slovenije kot zelene, aktivne in zdrave destinacije ostaja.

"Po več kot petih letih smo želeli komunikacijo osvežiti in jo še posebej nadgraditi na bolj čustveni in izkustveni ravni, v skladu s trendi vsebinskega digitalnega marketinga in trendi današnjega novega pojmovanja luksuza, ob tem pa se tudi skozi sodobno komunikacijsko platformo še dodatno približati močnemu in potencialnemu segmentu milenijcev," je pojasnila Pakova.

Izbrana rešitev je strokovno komisijo prepričala, ker omogoča prilagodljivo vključitev v vse dejavnosti in še dodatno osmisli znamko I feel Slovenia (Slovenijo čutim). "Gre za komunikacijsko platformo, ki ponuja rešitev za komunikacijo na krovni ravni slovenskega turizma, v organizaciji STO-ja, za naslednjih od tri do pet let," je povedala Miša Novak iz nacionalne turistične organizacije.

My Way, Meine Art, A modo mio
Izbrano rešitev so sicer poiskali z razpisom, na katerega se je odzvalo šest slovenskih trženjskih agencij. Zmagal je konzorcij agencij pod taktirko slovenske komunikacijske agencije Yootree in v mešanem slovensko-ameriškem partnerstvu podjetij Madwise, Lanara Consulting in Moste Inc., ki zdaj izvaja dejavnosti za vključitev ideje v obsežni nabor dejavnosti.

Komunikacija na krovni ravni v angleškem jeziku poteka z besedno zvezo My way, v nemškem Meine Art, v italijanskem A modo mio. Prinaša tudi nov ključnik za uporabo na spletnih družbenih omrežjih, saj se #ifeelslovenia pridružuje #myway.

STO bo rešitev postopno vključil v orodja komunikacije na krovni ravni. Med prvimi bo rešitev uporabljena v svetovni digitalni kampanji leta 2019.

Združevanje slovenskih hotelov pod eno streho