435 kilometrov dolga železniška proga, ki je začela obratovati 25. junija in ima devet postaj, povezuje glavno mesto Tibeta Lhasa z mestom Njingči. To je prva tibetanska železniška povezava s hitrim vlakom, dostop do hitrega potovanja z gorskim razgledom je tako popotnikom omogočila po različnih regijah Kitajske.

Gradnja hitre železnice na strehi sveta je trajala kar šest let, to pa ni bil lahek podvig, saj je okoli 90 odstotkov proge na več kot 3000 metrov nadmorske višine. Pot Lhaka–Njingči vključuje kar 47 tunelov in 121 mostov, kar je 75 odstotkov celotne poti. Del poti je tako tudi 525 metrov dolg most Zangmu Railway, ki je največji in najvišji obokani most na svetu.

Zaradi potovanja v višinah po progi vozijo vlaki znamke Fuxking, opremljeni z avtomatskimi kisikovimi sistemi, ki raven kisika ohranjajo na stalni vrednosti 23,6 odstotka, kar je sicer višje kot običajnih 21 odstotkov. Okna so opremljena s posebno plastjo stekla, ki ljudi ščiti pred za regijo značilno visoko stopnjo UV-sevanja. Vlaki vozijo s povprečno hitrostjo 160 kilometrov na uro, kar je sicer počasneje kot nekateri kitajski vlaki, ki dosežejo tudi do 350 kilometrov na uro, poganjata jih pa tako elektrika kot tudi notranje izgorevanje. To na popotovanju, ki traja okoli štiri ure, omogoča nemoten prehod med električnimi in neelektričnimi železnicami, poroča CNN.

Dobro povezane železnice so simbol državne ekonomske moči

Za gradnjo prve tibetanske električne železnice, po kateri vozijo hitri vlaki, ki jih je razvilo in jih upravlja državno podjetje China State Railway Group, so porabili okoli 36,6 milijarde juanov (okoli 4,7 milijarde evrov). Te tirnice so del povezave Sečuan–Tibet, 1740 kilometrov dolge linije, ki bo nekoč povezala Čengdu, glavno mesto province Sečuan, z mestom Lhasa. Čas potovanja med mestoma se bo tako skrajšal z 48 na 13 ur.

 Železnica Činghai–Tibet. Foto: EPA
Železnica Činghai–Tibet. Foto: EPA

Lokomotive, ki jih poganja dizel, že od leta 2006 vozijo po že obstoječi povezavi Činghai–Tibet. Kar 1142 kilometrov dolga proga med mestoma Šining in Lhasa pa naj bi bila najvišja želežniška proga na svetu.

Državo križa okoli 40.000 kilometrov hitrih železniških povezav, tako pa so povezana tudi vsa največja kitajska mesta. Mreža naj bi se do leta 2035 razširila na 70.000 kilometrov. Hitre železnice naj bi predstavljale simbol državne ekonomske moči, pekinška vlada pa meni tudi, da povečuje družbeno kohezijo.