Ryanairova letala ne slovijo ravno po svoji udobnosti. Foto: EPA
Ryanairova letala ne slovijo ravno po svoji udobnosti. Foto: EPA
O'Leary slovi po svojih kontroverznih izjavah. Foto: EPA
Eden izmed Ryanairovih predlogov za stojišča. Foto: EPA

Michael O’Leary trdi, da je zakonodaja, ki sili potnike v pripenjanje varnostnega pasu, neuporabna in nepotrebna, pri njej pa vztrajajo le "trapaste" oblasti.

Po njegovem mnenju bi morali potniki imeti možnost stati na letalu, ki ga nima za nič več kot "j**** avtobus s krili". Ob tem je kategorično zavrnil prepričanje, da so varnostni pasovi bistvena varnostna potreba: "Če bi bili, bog ne daj, v letalski nesreči, vas pas ne bo rešil." In še: "Varnostni pasovi niso pomembni. Ne potrebujete ga na londonski podzemni železnici. Ne potrebujete ga na vlakih, ki vozijo 200 kilometrov na uro in v morebitnem trčenju ste vsi mrtvi."

Cena: 1 funt
O'Leary skuša vpeljati kabine s stojišči za dijake, študente in potnike, cena vozovnic za različne evropske destinacije pa bi bila le en funt. Da bi vpeljal stojišča, bi odstranil zadnjih 10 vrst sedežev. Ob pristanku bi se po njegovih besedah potniki preprosto "držali za ročaje", pa "jim ne bo hudega".

In še: "Če rečete potnikom, da je sedež 25 funtov, stojišče pa funt, vam zagotavljam, da bomo prej prodali stojišče. Povsem varno je - nad Evropo ni območij velikih turbulenc, tudi trdih pristankov ni več. Na dan opravimo 1.500 letov. To je zelo rutinska, varna oblika potovanja."
Predloge stojišč je evropska varnostna regulativa do zdaj zavračala, saj njihov pravilnik zahteva, da so potniki pri vzletu in pristanku privezani. O'Leary, katerega nizkocenovni letalski prevoznik je imel v prvem polletju 10-odstotni porast prihodkov, pravi, da pri njih vedno iščejo nove pristope, da so samo oblasti tiste, ki jim tega ne dopuščajo.

Avtobus s krili
Direktor brez dlake na jeziku je še dodal, da letenje ne bi smelo biti več veljati za luksuz, saj je potnikom pomembneje, da preprosto pridejo na svoj cilj. "Problem letalstva je, da že 50 let v njem vladajo ljudje, ki mislijo, da gre za nekakšno osupljivo spolno izkustvo; da je kot James Bond in čudovito in da bomo vsi leteli v prvem razredu, v resnici pa gre zgolj za j**** avtobus s krili. Večina ljudi samo hoče priti s točke A na točko B. Nočeš plačevati po 500 funtov za polet. Ta denar hočeš raje zapraviti za lep hotel ali restavracijo, ne pa ga zagoniti že na letališču ali letalu," je bil neposreden.

O’Leary slovi po svojih odkritih izjavah glede letalske politike. Med drugim je predlagal, da bi potnikom na Ryanairovih letalih zaračunavali uporabo stranišč in da bi bilo treba okoljevarstvenike ustreliti, izjavil pa je tudi, da si želi "presenetljivo" veliko njegovih potnikov obdavčiti in mučiti debele ljudi. Ko pa so se pojavili dvomi v pravičnost zaračunavanja potnikom za tiskanje letalske vozovnice, pa je hladnokrvno izstrelil: "Mislimo, da bi morali plačati tistih 60 evrov, ker so tako neumni."