70.000 ameriških starodobnikov iz 50. let se vozi po kubanskih cestah, a, kot piše AFP, bi kmalu lahko njihova pot vodila z otoka. "Almendrones", "veliki mandlji", kot jim zaradi zaobljene oblike pravijo domačini, so postali prave ikone, zahvaljujoč spretnim kubanskim avtomehanikom pa so v voznem stanju kljub ameriškemu embargu na nadomestne dele.
Pontiaci, plymouthi, dodgei, chevroleti, buicki ... Kuba je pravi raj za ljubitelje starodobnikov in za nekatere modele bi odšteli tudi milijon dolarjev. Bolje ohranjene in prestižnejše modele dajejo v najem za posebne priložnosti, medtem ko tiste že bolj dotrajane vozijo domačini in taksisti.
A za vozila, ki so preživela kubansko revolucijo, hladno vojno in padec Sovjetske zveze, bi bila, ironično, lahko usodna prav sprava med Havano in Washingtonom. Kupovanje in prodajanje vozil, ki velja šele zadnja tri leta, je namreč za zdaj dovoljeno samo Kubancem.
Impresiven nabor
A sprostitev 50 let starega ameriškega embarga bo najverjetneje vzbudilo pozornost in apetite zbirateljev starodobnikov z vsega sveta. Nabor je nedvomno impresiven, sestavljen pa skoraj v celoti iz ameriških modelov, čeprav so jim v 60. in 70. letih skušali konkurirati v Argentini izdelani peugeoti 404, češke škode in sovjetske lade.
V 90. letih in na prelomu stoletja so se jim ob peugeotih pridružili še kitajski modeli, a tudi ti niso mogli izpodriniti ameriških klasikov - pa čeprav ti pod pokrovom kaj dosti originalnih delov nimajo več.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje