V sklopu raziskave za televizijsko oddajo produkcijske hiše Dragonfly so pred nekaj meseci nad mehiško puščavo Sonora načrtno povzročili padec boeinga 727 s kamerami, senzorji in lutkami za preizkusna trčenja.
Tri lutke so namestili v različne položaje: eno v klasičen sključen položaj in z zapetim varnostnim pasom, druga je imela le zapet pas, tretja pa še tega ni imela.
Po analizi nesreče so ugotovili, da je pri potnikih v sprednjem delu letala (navadno rezerviranem za prvi razred, poslovni razred ali višji ekonomski razred) manj možnosti, da bodo nesrečo preživeli. Po udarcu na tla je namreč sprednji del letala in prvih 11 vrst sedežev dobesedno odtrgalo. Na tem delu so izmerili še enkrat večjo silo od tiste bolj zadaj.
Raziskava revije zajela 35 let letalskih nesreč
Strokovnjaki so ugotovili, da nesreče ne bi preživel nihče izmed potnikov v prvem razredu, bi jo pa morebiti lahko 78 odstotkov drugih potnikov, pri čemer se možnost preživetja povečuje z bližino repa letala.
Simulirano letalsko nesrečo bi preživela lutka, nameščena v sključen položaj in zapetim varnostnim pasom, zgolj pripeta lutka bi dobila hude poškodbe glave, neprivezana lutka pa bi v nesreči umrla.
Ugotovitve podpirajo raziskavo revije Popular Mechanics iz leta 2007. Revija je takrat zajela vse letalske nesreče od leta 1971, za katere so bili na voljo podatki o sedežnem redu, in ugotovila, da so varnejši sedeži za krilom. V povprečju preživi nesrečo 69 odstotkov takih potnikov, 56 odstotkov potnikov nad krilom in 49 odstotkov potnikov v prvih vrstah.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje