Letalska svetovalna družba s sedežem v Veliki Britaniji je letalske prevoznike ocenjevala glede na učinkovitost, servis, kakovost letalskih obrokov in številne druge dejavnike. Air Koryo se je uvrstil na dno lestvice prav v vseh kategorijah.
Letalski prevoznik, ki leti na 14 letališč v šest držav, se je na udaru znašel še posebej zaradi starosti svoje flote - mnoga Koryova letala so stara tudi do 50 let, zaradi česar piloti letijo brez digitalne asistence, letalska družba pa ni kupila novega letala že več kot 20 let, kljub poskusom severnokorejskega voditelja Kim Džong Una, da bi osvežil in posodobil podobo družbe.
Tudi za potnike je leteti z Air Koryom kar svojevrstna izkušnja. Prtljago še vedno tehtajo ročno, zabavo na krovu pa predstavljajo propagandni filmi o življenju in dosežkih severnokorejskih voditeljev ter dekliške skupine, ki prepevajo domoljubne ode aktualnemu vodji.
Zaradi zastarelosti si je Air Koryo leta 2006 prislužil prepoved letenja v evropskem zračnem prostoru, a je bila prepoved štiri leta pozneje odpravljena - a le za Koryova razmeroma sodobna letala tipa TU-204. Sicer pa prevoznik tako ali tako od mednarodnih destinacij leti le v Peking, Šanghaj, Šenjang in Vladivostok.
In še druga plat zgodbe
Slaba predstava severnokorejskega prevoznika je diametralno nasprotna od prevoznikov sosednjih držav in nekaterih drugih držav na Daljnem vzhodu - japonska letalska družba All Nippon, južnokorejska Asiana Airlines, indonezijska Garuda Indonesia in Singapore Airlines so na Skytraxovem seznamu vse uvrščene visoko.
Se pa vsi strokovnjaki (in redni potniki) ne strinjajo s Skytraxovo lestvico, saj da se ta osredotoča na servis in ponudbo na krovu, ne pa na varnost, poroča AP. "Vse skupaj je malce smešno. Očitno niso najslabša družba," meni Simon Cockerell iz kitajske turistične agencije Koryo Group (brez povezav z letalsko družbo), ki se specializira za Severno Korejo, svoje stranke pa pogosto prevaža na omenjeni letalski družbi.
Cockerell pravi, da so Koryove šibke točke prav tiste, na katere se osredotočajo pri SkyTraxu - stevardese običajno ne govorijo prav dobro tujih jezikov, ni uradne letalske revije, obroki niso ravno Michelinovih zvezdic vredni, na starejših letalih pa ohlajevalne naprave zamakajo naravnost na potnike. "Niso ravno Emirati," pripomne Cockerell. "Ni ravno letalska izkušnja, ki so je ljudje vajeni."
Podobno tudi Patrick Smith, pilot in avtor bloga Ask The Pilot (Vprašajte pilota): "Ne bi vedel, da bi kadar koli od potnikov slišal za Air Koryo, da je nevaren - samo, da je ponudba grozljiva. Prav vse, kar prihaja iz Severne Koreje, javnost samodejno vzame kot neko šalo, zato moramo vedno predpostavljati, da se tudi na njihovo letalsko družbo gleda na ta način - s predsodki. Pa naj si bodo upravičeni ali neupravičeni."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje