Posebej negativne so napovedi za evropsko letalsko industrijo, kjer je po ocenah IATA-ja samo še vprašanje,
Posebej negativne so napovedi za evropsko letalsko industrijo, kjer je po ocenah IATA-ja samo še vprašanje, "kako velike bodo izgube". Foto: EPA

Tako v zadnjem poročilu ocenjuje Mednarodno združenje letalskih prevoznikov (IATA), ki je napovedi za prihodnje leto popravilo zaradi višjih cen goriv in pričakovanega poglabljanja dolžniške krize evroobmočja. Za prihodnje leto tako IATA letalski industriji napoveduje 2,8 milijarde evrov dobička ter precej turbulentno leto.

V najslabšem primeru, če bi se dolžniška kriza evroobmočja še poglobila in razširila, pa bi lahko letalska industrija imela celo šest milijard evrov izgube. Posebej negativne so napovedi za evropsko letalsko industrijo, kjer je po njihovih ocenah samo še vprašanje, "kako velike bodo izgube".

Za prihodnje leto IATA sicer napoveduje štiriodstotno rast števila letalskih potnikov, medtem ko naj bi količina prepeljanega tovora ostala nespremenjena.

Tovorni promet kot kazalnik za stanje gospodarstva
Obseg svetovnega letalskega tovornega prometa se je po ocenah združenja že med letošnjim majem in oktobrom skrčil za pet odstotkov, medtem ko so cene goriva že sedaj za 30 odstotkov višje kot v enakem obdobju lani. Ekonomist pri IATA Brian Perace je ocenil, da je prav obseg tovornega prometa dober kazalnik za stanje gospodarstva. Perace meni, da bodo pri okrevanju svetovnega gospodarstva imeli najpomembnejšo vlogo prav evropski voditelji, ki morajo najti rešitev za končanje krize.