Takšen cilj si je zadala vlada premierja Xavierja Bettela, ki je drugi mandat na premierskem stolčku začel v sredo. Bettel je v predvolilni kampanji na prvo mesto svojih prihodnjih nalog postavil prav skrb za okolje in ureditev prometa. Stanje v glavnem mestu te majhne države, ukleščene med Nemčijo, Belgijo in Francijo, Luxembourgu, je namreč nevzdržno – po nekaterih podatkih se mesto spopada z eno najhujših prometnih gneč na svetu.
33 ur čakanja v prometnih zamaških
V Luxembourgu namreč živi okoli 110.000 ljudi, a v mesto vsak delovnik prihaja tudi skoraj 400.000 delavcev vozačev, zaradi česar v jutranjih in popoldanskih prometnih konicah prihaja do dolgih zastojev. Neka študija je ugotovila, da so vozniki v mestu v letu 2016 v povprečno v prometnih zamaških prebili 33 ur. Nič bolje ni v drugih delih Luksemburga. V celotni državi namreč živi okoli 600.000 ljudi, čez mejo pa se na delo v različna luksemburška mesta dnevno vozi še skoraj 200.000 Francozov, Nemcev in Belgijcev, piše Guardian.
Oblasti so se zato odločile, da je skrajni čas, da se stanje na cestah izboljša. Letošnje poletje so že zagotovile brezplačen javni prevoz za vse otroke in mlade do 20. leta starosti, študentje pa lahko uporabljajo brezplačne avtobuse za vožnjo med fakultetami in njihovim domovanjem. Odrasli morajo trenutno za dveurno vožnjo s katerim koli javnim prevoznim sredstvom plačati dva evra, a v državi, veliki 2.590 kvadratnih kilometrov, to pomeni, da v tem času lahko pridejo praktično povsod.
A z letom 2020 bodo vozovnice ukinjene za vse starostne skupine in ves prevoz, v zraku visi le še vprašanje, ali bo brezplačna tudi vožnja v prvem razredu vlakov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje