Turistični vodniki so med tistimi deli turistične panoge, ki so bili med epidemijo covida-19 najbolj prizadeti. "Lansko in letošnje leto sta polna izzivov za turistične vodnike. Naše delo se običajno dogaja na terenu, a ga zaradi splošnega zdravstvenega stanja ne moremo opravljati," je na spletni novinarski konferenci pred mednarodnim dnem turističnih vodnikov, ki bo v nedeljo, spomnila predsednica Argosa Mateja Kregar Gliha.
Svojemu občinstvu so se turistični vodniki skušali približati na alternativne načine, tudi s spletnimi ogledi. Društvo Argos je vrsto spletnih vodenj in predstavitev pripravilo tudi za prihajajoči konec tedna, ki bo zanje prazničen. V društvu imajo sicer več idej, kako bi jim država lahko dodatno pomagala preživeti in znova zagnati dejavnosti. Tako so pozvali, naj se možnost uporabe turističnih bonov s prenočevanja razširi na celotno turistično dejavnost.
Poziv, naj država pomaga pri kritju stroškov za virtualna vodenja
Želijo si tudi krepitev sredstev za turistična vodenja in finančna sredstva, ki bi jim pomagala pri prilagajanju na nove razmere. "Nakupili smo kar nekaj opreme za spletne vodene oglede," je spomnila Mateja Kregar Glihar in pozvala državo k pomoči pri pokrivanju teh stroškov. Prav bi jim prišla tudi sredstva za dodatna izobraževanja. "Anglosaški svet se izredno dobro odziva na spletna vodenja," je ugotovitve turističnih vodnikov povzela Kregar Gliharjeva.
Je pa po njenih besedah dejstvo, da na svetovnih platformah Slovenija, tudi če je vključena, na prvo žogo ni med najzanimivejšimi. Pa tudi sicer svetovno morda prodrejo Bled, Ljubljana ali Piran, manjši kraji pa ne. To omejenost bi lahko presegli z lastno virtualno platformo.
Mnogi turistični vodniki izkoristili možnost temeljnega dohodka
Državni sekretar na gospodarskem ministrstvu Simon Zajc je izpostavil vlogo turističnih vodnikov, ki z ustvarjalnim pristopom in zgodbami bogatijo slovensko turistično ponudbo. Spomnil je na vrsto protikoronskih državnih ukrepov, ki so pomagali in še pomagajo panogi gostinstva in turizma preživeti obdobje epidemije. "Vsi naši ukrepi gredo v to, da se izgubi čim manj delovnih mest," je dejal. Tako je država za ukrep čakanja na delo in skrajšanega delovnega časa za sektor gostinstva in turizma izplačala več kot 110 milijonov evrov. Za subvencije kritja fiksnih stroškov v panogi je šlo več kot 60 milijonov evrov, 128 milijonov pa se je vanjo steklo skozi turistične bone. Številni turistični vodniki so izkoristili ukrep mesečnega temeljnega dohodka, za katerega je država iz proračuna doslej izplačala 200 milijonov evrov.
Konkretno za turistična vodenja je država lani prek Slovenske turistične organizacije (STO) namenila 146.000 evrov, na objavo pa že čaka nov poziv, težak 300.000 evrov. Tu je torej država turistične vodnike uslišala in sredstva povečala, je navedel.
Tako za celotni slovenski turizem kot za turistične vodnike so izrednega pomena tuji gostje. Zato je Zajc spomnil tudi na petmilijonski razpis za letalsko povezljivost Slovenije in pogovore na ravni EU-ja o kar se da usklajenem odpiranju meja. Ne nazadnje pa ministrstvo z deležniki že izvaja dejavnosti glede uresničevanja načrta za okrevanje slovenskega turizma 2020–2023 in priprave nacionalnega načrta za okrevanje in odpornost, v okviru katerega je en od sklopov tudi turizem s kulturo. Na ministrstvu pripravljajo tudi novo sedemletno strategijo rasti slovenskega turizma.
Predsedovanje EU-ju in gastronomska regija kot priložnosti
Slovenija je letos tudi evropska gastronomska regija, predsedovala bo Svetu EU, kar bo odprlo še dodatne možnosti. Zajc je poudaril, da je začetek izvajanja cepljenja po svetu in doma prinesel nekaj optimizma in upanja, da se bomo kmalu vrnili v normalnejše življenje.
Alenka Pahor Žvanut iz STO-ja je povzela podatke o lanskem javnem pozivu v podporo dejavnosti turističnega vodenja. Od 146.000 evrov jih je bilo sicer porabljenih le 80 odstotkov, saj je izvedbo preostalih dejavnosti preprečil drug val covida-19. "Sodelovalo je 67 licenciranih turističnih vodnikov, opravljenih je bilo več kot 1200 vodenj za več kot 7000 turistov. Mislim, da je bil ukrep odlično sprejet med turističnimi vodniki," je dejala in dodala, da bo letošnji poziv še bolj pisan na kožo turističnim vodnikom, saj je, kot omenjeno, predvidenih 300.000 evrov sredstev, poziv pa bo objavljen, ko bo država epidemično prešla v rumeno fazo.
Turisti v Ljubljano tudi virtualno
Direktorica Turizma Ljubljana Petra Stušek je poudarila, da mnogi turisti letos še ne bodo mogli v Slovenijo, "lahko pa mi pridemo k njim s pomočjo virtualnih vodenj". "Načrtujemo izobraževanje, kako izvesti virtualna vodenja," je povedala. "Ne osredotočamo se več zgolj na način podajanja informacij, na same vsebine in znanje vodnikov ter znanje tujih jezikov; podučiti se moramo, kako tehnično podajati ta znanja. To je čisto nov svet, v katerega se z vodniki podajamo skupaj," je dejala.
So pa lani na Turizmu Ljubljana že izvajali virtualna turistična vodenja, in to ne le brezplačno, ampak so jih tudi prodali v ZDA, Veliko Britanijo, Italijo in Avstrijo, je dodala.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje