Letalska družba Ryanair vodi znano trdo kupčijo glede dodatnih stroškov, kot so letališke tranzitne pristojbine, in si prizadeva ohraniti nizke operativne stroške v skladu s cenami vozovnic, zato je njena letala pogosto težje najti na najprometnejših evropskih letališčih, ki običajno zaračunavajo več. Foto: Reuters
Letalska družba Ryanair vodi znano trdo kupčijo glede dodatnih stroškov, kot so letališke tranzitne pristojbine, in si prizadeva ohraniti nizke operativne stroške v skladu s cenami vozovnic, zato je njena letala pogosto težje najti na najprometnejših evropskih letališčih, ki običajno zaračunavajo več. Foto: Reuters

V Hamburgu se bo število letov poleti zmanjšalo za 60 odstotkov v primerjavi s prejšnjim letom. In kot je bilo že napovedano avgusta, bo tudi iz Berlina prihajalo in odhajalo 20 odstotkov manj poletov.

Družba je preračunala, da bi ta zmanjšanja pomenila 1,8 milijona manj sedežev za potnike na njegovih letalih, 22 manj letalskih poti in skupno 12-odstotno zmanjšanje zmogljivosti v Nemčiji.

Eddie Wilson, izvršni direktor Ryanaira, je odločitev pripisal stroškom, za katere je dejal, da so v Nemčiji previsoki, in podpori Berlina "monopolu visokih cen", ki ga uživa nacionalni prevoznik Lufthansa.

"Nemčija je povrnila le 82 odstotkov skupnega letalskega prometa iz obdobja pred covidom, zaradi česar je daleč najslabša na evropskem trgu letalskih potovanj," je dejal Wilson. "Zaradi visokih državnih davkov in pristojbin (najvišjih v Evropi) ter visokocenovnega monopola Lufthanse nemški državljani in obiskovalci zdaj plačujejo najvišje cene poletov v Evropi," je dodal Wilson.

Ryanair se je avgusta pritožil nad položajem. Wilson je dejal, so nemški vladi avgusta predstavili sedemletni načrt rasti, ampak niso dobili odgovora.

"Zavrnitev spodbujanja rasti na nemških letališčih je kratkovidna, saj se je Ryanair pripravljen precej razširiti v Nemčiji. Toda naraščajoči davek na letalski prevoz, varnost in letališke pristojbine vodijo v selitev teh zmogljivosti v druge države EU-ja."

Nemška vlada je maja zvišala davek na letalska potovanja, ta zdaj znaša med približno 15 in 70 evri na vozovnico, predvsem glede na to, kako dolg je polet, pri čemer letalske družbe stroške običajno prenesejo na potrošnike.

Bodo sledili tudi drugi letalski prevozniki?
Nemška zveza letalskih družb BDF se je prav tako pritožila, da so letališki stroški v državi med najvišjimi v Evropi. Potezo Ryanaira je označila za predvidljivo in morda celo prvo od mnogih. "To je bil umik z vnaprejšnjim opozorilom in kaže na negativno dinamiko, v kateri je trenutno Nemčija kot lokacija letalskega prometa," je dejal direktor BDF-ja Michael Engel.