Gradnja mostu se je uradno začela 31. julija 2018 in so jo končali januarja letos po 1277 dneh dela. Gradbeniki morajo končati še nekatere od povezovalnih cest in stonsko obvoznico. To bodo po zdajšnjih napovedih končali do konca tega leta. Skupno bodo zaradi Pelješkega mostu zgradili 32,5 kilometra novih državnih cest. Foto: BoBo
Gradnja mostu se je uradno začela 31. julija 2018 in so jo končali januarja letos po 1277 dneh dela. Gradbeniki morajo končati še nekatere od povezovalnih cest in stonsko obvoznico. To bodo po zdajšnjih napovedih končali do konca tega leta. Skupno bodo zaradi Pelješkega mostu zgradili 32,5 kilometra novih državnih cest. Foto: BoBo

Most med mestom Komarna na kopenski strani in mestom Brest na polotoku je dolg 2404 metre, ime Pelješki most pa se je med Hrvati po besedah ministra za pomorstvo, promet in infrastrukturo Olega Butkovića uveljavilo že med njegovo gradnjo.

Minister je poudaril, da je Pelješki most fascinanten gradbeni objekt, ki predstavlja uresničitev vizije o povezani Hrvaški, njegova gradnja pa ne pomeni samo pomembnega koraka na poti do boljše prometne povezanosti, ampak tudi do novega razvojnega vzleta Dubrovniško-neretvanske županije.

Foto: BoBo
Foto: BoBo

"Pelješki most je v tehničnem smislu največji most na Hrvaškem, zaradi izvirne zasnove in oblikovne vrednosti, ki se staplja z zaščitenim okoljem, pa bo našel prostor med najpomembnejšimi evropskimi gradbenimi dosežki našega časa," je dejal Butković.

Dodal je še, da most za Dubrovnik pomeni boljšo prometno povezanost, za turizem Pelješca, Korčule in celotnega juga županije pa novo, nenadomestljivo vrednost.

Most Pelješac je delo slovenskega inženirja Marjana Pipenbaherja in kitajskega gradbenega podjetja China Road and Bridge Corporation (CRBC). Kitajsko podjetje je projekt dobilo na natečaju leta 2018, potem ko je oddalo ponudbo, da most zgradijo v 36 mesecih za 2,081 milijarde kun (280 milijonov evrov) brez davka na dodano vrednost.

Foto: BoBo
Foto: BoBo

V torek velika slovesnost ob odprtju mostu
Pelješki most bodo uradno odprli v torek, osrednja slovesnost pa se bo začela ob 20. uri. Hrvaška centralna banka bo na ta dan spustila v obtok tudi nov priložnostni kovanec za 25 kun. Izšel bo v omejeni količini 30.000 primerkov, avtor idejne in likovne zasnove pa je kipar Damir Mataušić.

Slavje ob odprtju Pelješkega mostu bo potekalo ves dan, na odrih na vsaki strani mostu, ter na morju, ko bodo okoli Pelješkega mostu krstili več sto ladjic, jadrnic in neretvanskih ladij, je razkril hrvaški časopis Večernji list.

Na slovesnem odprtju bo nastopilo več sto izvajalcev, med njimi dubrovniški simfonični orkester, Ansambl Linđo, zbor opere HNK Split, klape, folklorna društva, po velikem ognjemetu pa bodo most uradno odprli za promet.

Osrednjo slovesnost bo režiral gledališki režiser Krešimir Dolenčić, prenašala pa jo bo tudi hrvaška nacionalna televizija HTV. Dolenčić je režiral že vrsto javnih dogodkov, vključno s pogrebom hrvaškega predsednika Franja Tuđmana in inavguracijo hrvaške predsednice Kolinde Grabar-Kitarović.

Občinstva po Dolenčićevih besedah ne bo, bo pa na odprtju približno od 300 do 400 povabljenih gostov. Vlada je povabila najvišje predstavnike Evropske komisije, tudi predsednico komisije Ursulo von der Leyen, ki pa svojega prihoda še ni potrdila.

Pelješki most je prva od štirih faz projekta Cestna povezanost z južno Dalmacijo. Skupna vrednost projekta z vključenim DDV-jem je 526 milijonov evrov, vrednost sprejemljivih stroškov pa 420 milijonov evrov.

Evropska komisija je za gradnjo Pelješkega mostu in spremljevalne infrastrukture odobrila 357 milijonov nepovratnih sredstev ali 85 odstotkov sprejemljivih stroškov.