Z dozdajšnjim obiskom so zelo zadovoljni tudi v Izoli (na fotografiji), Kopru in Ankaranu. Foto: Radio Koper/Lea Širok
Z dozdajšnjim obiskom so zelo zadovoljni tudi v Izoli (na fotografiji), Kopru in Ankaranu. Foto: Radio Koper/Lea Širok

Dopoldne se do zadnjega kotička napolnijo plaže. Zvečer se turistični vrvež preseli na ulice, terase lokalov in številne prireditve, ki jih ponujajo v štirih istrskih občinah. Hoteli v piranski občini so polno zasedeni. Gostov je za petino več kot lani, presegli so tudi številke iz leta 2019. Obenem je letos več tujih turistov. To je dober znak, pojasnjuje Lea Šuligoj iz Turističnega združenja Portorož: "Pomeni, da se je naša odvisnost od turističnih bonov precej zmanjšala. Počasi se približujemo neki predpandemični situaciji."

Podobno je v izolski občini. A je tam kar 80 odstotkov domačih gostov. Eden od vzrokov za to so turistični boni, zaradi katerih je dopust na morju za številne tudi letos bolj dosegljiv. Nataša Frančič, Turistično združenje Izola: "Res veliko povpraševanje je za nastanitve, pa tudi kakšne druge storitve. Na primer, iz restavracije Hotela Marina so nam sporočili, da veliko povprašujejo po obrokih, po kosilih."

Foto: Radio Koper/Lea Širok
Foto: Radio Koper/Lea Širok

Nekateri gostje pa unovčujejo šele lanske bone. Kako bodo porabili letošnje, smo v Izoli vprašali turista iz Ljubljane in turistko iz Ormoža. "Verjetno jih bomo tudi tu nekje, samo v septembru. Ali pa za kakšno prehrano, na primer tam pri nas."

Vse bolj turistično zanimiv je Koper, sezona bo, kot ocenjujejo, dobra. Polovica gostov je tujcev. Tako kot drugje prihajajo iz Nemčije, Avstrije, Češke in Madžarske. In ker sodobne turiste zanimajo predvsem doživetja, jim med drugim ponujajo akcijo Deset tednov doživetij v Kopru. Andreja Čmaj Fakin iz Zavoda za mladino, kulturo in turizem: "Kar pomeni, da lahko vsak dan obiščejo neko zanimivost, doživijo nekaj novega, bodisi v mestu, bodisi na podeželju."

Na slovenski obali so turistične napovedi enako dobre za jesen. V Ankaranu, denimo, imajo nekateri ponudniki tudi september že polno rezerviran. A bo jeseni glavno besedo očitno znova imela pandemija.

Turistični ponudniki v primorsko-notranjski regiji zadovoljni s sezono

V Parku vojaške zgodovine v Pivki imajo odlično turistično poletje, pravi direktor Janko Boštjančič. Julija se je število obiskovalcev v primerjavi z julijem 2019, ki se ga spominjamo kot leto turističnih presežkov, povečalo celo za 10 odstotkov. In kaj je vzrok za to? "Intenzivno delo, ki smo ga vlagali v krepitev turistične ponudbe, razvoj novih produktov, pa tudi turistični boni. Dobra tretjina obiskovalcev pri nas uporabi bone, tako za vstopnino kot tudi dodatno ponudbo, obisk podmornice."

Čeprav je letošnja turistična sezona še vedno drugačna od tistih iz časov pred pandemijo, pa vsem omejitvam navkljub nekatere ponudnike v primorsko-notranjski statistični regiji vseeno prijetno preseneča. Foto: Park vojaške zgodovine Pivka
Čeprav je letošnja turistična sezona še vedno drugačna od tistih iz časov pred pandemijo, pa vsem omejitvam navkljub nekatere ponudnike v primorsko-notranjski statistični regiji vseeno prijetno preseneča. Foto: Park vojaške zgodovine Pivka

Predsednik uprave družbe Postojnska jama, Marjan Batagelj, pravi, da je letošnji obisk nekoliko specifičen. 30 odstotkov čezoceanskih gostov ni, med evropskimi pa se je zelo spremenila struktura: "Prevladuje nemški gost, na drugem mestu je slovenski, pri čemer se kaže izredno pozitiven učinek turističnih bonov. Zaznavamo pa še eno izrazito posebnost – do tega trenutka se italijanski trg še ni odzval, čeprav ima zelo dobro sliko precepljenosti in prebolelosti."

Italijanske goste pogrešajo tudi v Turističnem naselju Pivka jama, čeprav so se ravno v teh dneh začeli počasi vračati. V primerjavi z enakim obdobjem leta 2019 beležijo 70-odstotno raven obiska. Direktor Peter Kranjec: "Glede na prejšnje sezone, ko je bil delež tujih gostov več kot 99 odstotkov, imamo ogromen porast slovenskih gostov." Večina jih unovči turistične bone.