Ladje velikanke kazijo podobo številnih mest. Foto: EPA
Ladje velikanke kazijo podobo številnih mest. Foto: EPA

Največja potniška plovila danes so dvakrat večja, kot so bila leta 2000, navaja raziskava evropskega lobija za čisto energijo Transport and Environment (T & E), ki opozarja, da bo imela naglo rastoča svetovna industrija turističnih križark posledice na okolje.

Kot poudarja poročilo, bi lahko bile največje ladje za križarjenje leta 2050 kar osemkrat večje od Titanika, ki je bil v času svoje usodne plovbe leta 1912 z 269 metri dolžine največja potniška ladja.

"Ob današnjih ladjah velikankah je Titanik videti kot ribiška barčica," je povedala Inesa Ulichina iz T & E. “Koliko še lahko zrastejo te orjakinje? Križarski posel je najhitreje rastoči turistični sektor, izpusti teh ladij pa naglo uhajajo izpod nadzora.”

A mednarodna zveza križark (Cruise Lines International Association), največja zveza križarske industrije, poročilu oporeka, češ da "navaja več trditev, ki so v nasprotju s preverjenimi podatki". "Predvsem glede velikosti ladij (večina je majhnih ali pa srednje velikosti) in podatkov o izpustih, objavljenih v podatkovni bazi EU-ja, ki kažejo, da so ladje za križarjenje v zadnjih petih letih zmanjšale izpuste za 16 odstotkov.”

Po podatkih T & A se je število ladij za križarjenje povečalo za 20-krat od leta 1970 do danes. Leta 1999 je bila s 137.276 tonami največja križarka Voyager of the Seas družbe Royal Caribbean. Danes je to 365 metrov dolga in 248.663 ton težka Icon of the Seas iste družbe, ki ima sedem bazenov in 1600 kvadratnih metrov velik vodni park. Ladja je svojo krstno plovbo doživela januarja letos.