Klimaticket omogoča vožnjo s skoraj vsemi linijami javnega prevoza v Avstriji. Foto: Pixabay
Klimaticket omogoča vožnjo s skoraj vsemi linijami javnega prevoza v Avstriji. Foto: Pixabay

Ministrica iz stranke Zelenih Leonore Gewessler je prejšnji četrtek omenjeno kampanjo promovirala na glasbenem festivalu Frequency v mestu St Pölten. Ob tem je pokazala svojo začasno tetovažo z napisom "Gewessler prevzema pobudo" in vztrajala, da je takšna promocijska kampanja neproblematična.

Obiskovalce festivala so organizatorji kampanje iz podjetja One Mobility povabili, da si vtetovirajo napis "Klimaticket" v zameno za eno leto brezplačne uporabe javnega prevoza po vsej državi.

Posebna stojnica s tetovatorji se je pod geslom "akcija, ki ti zleze pod kožo" letos pojavila že na več festivalih in prireditvah v Avstriji.

Ministrica Leonore Gewessler. Foto: EPA
Ministrica Leonore Gewessler. Foto: EPA

Tetovažo si je dalo narediti šest ljudi

Iz One Mobility so sporočili, da si je to poletje tetovažo v zameno za brezplačno vozovnico doslej naredilo šest ljudi. Poleg tega so bile na voljo tudi začasne tetovaže in drugi motivi, povezani z javnim prevozom, trajnostnim razvojem in podnebjem.

Letno vozovnico z imenom Klimaticket, ki so jo v Avstriji uvedli oktobra 2021, je mogoče uporabljati v skoraj vseh javnih prevoznih sredstvih po vsej državi. Stane 1095 evrov, pri čemer so mladim, starejšim in invalidom na voljo dodatne subvencije, doslej jo je kupilo okoli 245.000 ljudi.

"Izkoriščanje kože mladih" za politiko?

Kampanja je sicer naletela na kritike več avstrijskih poslancev in uporabnikov družbenih omrežij, ki so menili, da spodbuja neodgovorno vedenje mladih. Kritiki so ministrico Gewessler obtožili tudi, da "mlade in njihovo kožo izkorišča za oglaševanje svojih politik".

Poslanka avstrijske liberalne stranke Neos Henrike Brandstötter je po poročanju portala Euronews dejala, da "ponujanje denarja za tovrstno oglaševanje s pomočjo tetovaž razkriva nesprejemljive poglede ministrice avstrijske vlade".

Gewessler je v odzivu na kritike za lokalno televizijo povedala, da je bila kampanja "izvedena z veliko skrbnostjo". Poudarila je, da tetovaže ponujajo le polnoletnim osebam, večina ljudi, ki so sodelovali v kampanji, pa je po njenih besedah že imela več tetovaž.