Ljudje si hitro ustvarijo prvi vtis. Foto: EPA
Ljudje si hitro ustvarijo prvi vtis. Foto: EPA

Splitsko-dalmatinska županija je izdala prvi komunikacijski priročnik za policiste na Hrvaškem. Avtor priročnika in načelnik trogirske policijske postaje Marko Doljanin policistom v njem svetuje, kako naj ravnajo ob prvem stiku in v pogovoru z državljani, kako se pri tem morajo vesti in česa ne smejo početi.

"Ljudje si bodo na podlagi vaše pojave, videza, govorice telesa, oblačil, izraza na obrazu, barve glasu in drugih komunikacijskih elementov v zelo kratkem času ustvarili vtis o vas," je zapisano v priročniku, dolgem 22 strani, ki je poln nasvetov policistom za uspešno komunikacijo.

Pomembna sta tudi aktivno poslušanje in pokončna drža. Foto: EPA
Pomembna sta tudi aktivno poslušanje in pokončna drža. Foto: EPA

Doljanin med najpomembnejšimi elementi komunikacije navaja nasmeh in pozdrav, ki mu morata slediti predstavitev policista in rokovanje, "če to dovoljujejo epidemiološki ukrepi". Po nasvetih iz priročnika, ki ga je financiral odbor za varnost splitsko-dalmatinske županije, mora policist sogovornika vedno aktivno poslušati in ga nato ustrezno obvestiti ter napotiti, priporočljivo je tudi, da pohvali konstruktivno vedenje državljana. "S tem ga boste spodbudili in opogumili, da nadaljuje v pravi smeri," pojasnjuje avtor.

Prejele so ga vse policijske postaje v županiji

Pomembno naj bi bilo tudi, da policist sogovornika vedno gleda v oči in se drži pokončno, saj naj bi "sključen položaj telesa lahko dal vtis pomanjkanja samozavesti, nezainteresiranosti in demotiviranosti". Če policist ne nosi uniforme, načelnik svetuje oblačilo, ki "ne odstopa od standardov položaja, na katerem dela", v njegovem besednjaku pa naj bi vedno morale biti besede "prosim, hvala, izvolite in oprostite".

V priročniku, ki so ga prejele vse policijske postaje v županiji in je na voljo tudi na spletni strani policijske uprave, se policisti lahko seznanijo tudi s pravilno komunikacijo na policijski postaji ali po telefonu. Del je posvečen tudi temu, kako naj ravnajo v pogovoru z žrtvami nasilja in nezadovoljnimi državljani ter v primerih, ko "se situacija zaostruje".