običajna. Japonski vozniki namreč šele spoznavajo krožišča.
Vlada je na severu države februarja lani začela izvajati pilotni projekt nadomeščanja semaforjev s krožišči. Ker se je novost pokazala kot dobra, so v ponedeljek v sedmih mestih odprli 15 novih krožišč, mnogo voznikov in tudi pešcev je imelo z novostjo velike težave.
Kolikokrat se je treba ustaviti?
Zapletlo se je že s prometnim znakom, ki opozarja na bližino krožišča, saj je neki voznik potožil televizijski ekipi, ki je snemala promet, da mu ni jasno, kolikokrat mora v krožišču ustaviti. "Samo enkrat ali trikrat?" se je spraševal, saj so na znaku v krogu narisane tri črne puščice s tremi presledki. Kdaj prečkati cesto, so se spraševali tudi nekateri pešci. Da je navada res železna srajca, dokazujejo pritožbe tistih, ki so dejali, da se jim zdijo svetlobni znaki na semaforju mnogo bolj praktični in pregledni, "saj je mnogo bolj jasno, kdaj čakati in kdaj prečkati cesto".
Koncept krožišč je za Japonce nekaj novega, saj so bili do zdaj navajeni, da na vsakem križišču stojijo pred semaforjem in čakajo na zeleno luč. Prometno ministrstvo je prepričano, da bo uvedba krožišč izboljšala pretočnost, zmanjšala število nesreč in zmanjšala porabo energentov. Prednosti vidijo tudi okoljevarstveniki, ki si z uvedbo krožišč napovedujejo zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida za kar deset odstotkov. Do konca leta jih nameravajo postaviti še 34.
Spomin še živi
Novost najbolj podpirajo oblasti in prebivalci, ki jih je marca leta 2011 prizadel potres z magnitudo devete stopnje po Richterjevi lestvici. Sledil je cunami, ki je hudo poškodoval jedrsko elektrarno v Fukušimi. Po tej naravni nesreči je promet praktično obstal, po ocenah oblasti je 677 ljudi umrlo v avtomobilih, ko so skušali pobegniti pred naraslo vodo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje