Foto: AP
Foto: AP

Iz Kimberly-Clarka so sporočili, da so odločitev sprejeli zaradi "edinstvenih kompleksnosti". Drugi izdelki Kimberly Clark, kot sta Huggies in Cottonnelle, bodo ostali na kanadskih policah, poroča BBC.

"Za nas je bila ta odločitev izredno težka," so zapisali v izjavi.

Novica o odhodu Kleenexa je "šokantna" za državo, kjer je znamka tako dobro znana, je dejal David Soberman, profesor tržništva na univerzi v Torontu. "V Kanadi je beseda Kleenex skoraj sinonimna z robčki," je povedal.

Čemu torej nenadno slovo? Strokovnjaki menijo, da so razlogi skoraj zagotovo finančni. "Nobeno podjetje se ne umakne z nekega trga, če kujejo dobiček," je povedal Soberman. "Kar koli že hočejo reči, bi lahko preprosto dejali, da v Kanadi nimajo dobička, zato se umikajo."

Del težave Kleenexa je po Sobermanovem mnenju verjetno priljubljenost kanadske znamke Scotties. "Kleenex so v Kanadi na drugem mestu, za Scottiesi," je povedal in poudaril, da je ta kanadska znamka močna tudi kot pokrovitelj številnih dogodkov, vključno z ženskim kerlingom.

To ni prvič, da je neka večja znamka zapustila Kanado. V zadnjih letih so trg zapustile številne ameriške znamke prigrizkov, kot so Bugles, Bagel Bites in Little Debbie.

Ekonomisti so za BBC povedali, da se razlog najverjetneje skriva v tem, da kanadski trg ni ravno prijazen do tujih podjetij, izvršni direktorji večjih podjetij pa se najpogosteje pritožujejo nad kanadsko neučinkovito vladno birokracijo in visokimi davki – vsaj v primerjavi z ZDA.