Pri Karen je osebje načrtno osorno do gostov – in ti z veseljem plačajo, da jih žalijo. "Rad govorim, da delamo v negostoljubnem poslu, ne pa v gostinstvu," se smeje vodja verige Paul Levin. “Smo edina veriga restavracij na svetu, kamor ljudje ne prihajajo zaradi hrane, ampak ker se jim zdi smešno."
Z več kot 1,4 milijona sledilci na TikToku so družbena omrežja ključna za trženje te verige, piše Euronews. Najbolj viralni videoposnetki restavracije prikazujejo goste vseh starosti, obnemele ob rafalu psovk in žaljivk, ki jih vanje meče osebje. “Presenetljivo veliko družin prihaja k nam, ampak morajo vedeti, v kaj se podajajo. Ne skrbi nas za otroke, bolj nas skrbi, da bi starši javkali.”
Koncept Karen’s Diner je zgrajen okoli "Karen", oznake, ki so jo v ZDA nadeli stereotipu belopolte privilegirane rasistične ženske srednjih let, ki se vedno pritožuje nad nečim. "Z lahkoto bi vas usposobil, kako biti Karen – nikdar se ne smehljajte, bodite namrgodeni in norčujte se iz vsega," pravi Levin. Večina strežnega osebja v Karen’s Diner so ženske, ker je to za gostje lažje, kot če bi jih psoval moški.
V praksi je izkušnja v Karen's Diner videti tako, da natakarica gostji postreže vegetarijanski burger, nato pa pozvoni na zvonec, s čimer označi začetek poniževanja. V roke vzame megafon, gostji ukaže, da vstane, nato pa jo začne javno obkladati in spodbujati druge goste, da se ji pridružijo. "J**i se, veganka," ji zabrusi in pokaže sredinec. A namesto da bi bili užaljeni, se gostje samo režijo.
"Karen's Diner privablja goste, ki iščejo varen prostor za upor proti politični korektnosti," razlaga profesorica Diane Negra z univerze v Dublinu.
"Termin "Karen" je s časom dobil širši pomen od prvotnega in postal orodje patriarhije, s katerim se diskreditirajo belopolte ženske srednjih let, ki se drznejo pritožiti ali uveljavljati svojo avtoriteto s tem, da jih označijo za histerične. Kakovostno ravnanje s strankami vse bolj izginja, Karen pa je deležna vsega besa, ki bi ga stranke sicer uperile v korporacije. Restavracije, banke in bolnišnice strankam nalagajo vse več dela, da same opravijo določene naloge, korporacije pa so postale strokovnjakinje za ukinjanje pomoči strankam.”
Pravila vseeno obstajajo
Pri Karen's Diner sicer imajo določena pravila, ki jih v pisni obliki izročijo tudi gostom ob prihodu. Homofobije, diskriminacije in rasizma ne trpijo, če se gostje (ali osebje) tega ne držijo, pa dobijo eno opozorilo, pri drugem letijo. Vedno je v restavraciji tudi upravnik, ki vse skupaj nadzoruje in je edini, ki ne igra vloge.
Občasno sicer dobijo goste, ki jim koncept ne ustreza in začnejo fizično groziti osebju, prav tako so imeli primere nekdanjih zaposlenih, ki so se pritoževali, ko so bili odpuščeni, ker preprosto niso imeli pravega nastopa.
Prva poslovalnica Karen’s Diner se je odprla leta 2021, danes pa ima svoje izpostave po vsej Veliki Britaniji, pa tudi Indoneziji. Pandemija covida-19 je močno prizadela gostinstvo in številne restavracije po vsem svetu imajo velike težave pri iskanju osebja.
A Karen's Diner je očitno izjema. "Pri Karen so bistri in jim uspe s svojim konceptom privabiti kader, ki jih sicer delo v običajni restavraciji ne bi mikalo," je za Euronews povedal profesor Marc Stierand, strokovnjak za menedžment in inovacije na ugledni poslovni šoli EHL. "Gostinstvo je doživetje, in če od gosta ne dobiš nobenega angažmaja, restavracija ne more delati."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje