Svetovno medmrežje je pretekli teden presenetila novica, da spletna platforma OnlyFans od oktobra ne bo več dovolila deljena pornografskih vsebin. Družbeno omrežje ustvarjalcem videov omogoča, da svojim oboževalcem zaračunavajo za oglede videoposnetkov.
Sprva je bilo omrežje ustvarjeno za slavne osebe, da bi lahko bolj neposredno stopili v stik s svojimi oboževalci, a kmalu je omrežje postalo sinonim za spletno ponujanje različnih spolnih uslug. Med najznamenitejšimi ustvarjalkami na strani je Belle Delphine, ki je v širši javnosti zaslovela predvsem s prodajo ustekleničene vode iz kadi, v kateri se je okopala.
Po poročanju BBC-ja so iz podjetja sporočili, da bodo od oktobra z omrežja odstranili vsakršno prikazovanje spolnih aktov ali drugačno namigovanje na spolnost, še naprej pa bo v omejenem obsegu in v sklopu pravil spletne strani dovoljena golota.
Poslovni samomor
Odločitev, da prepovedo veliko večino ustvarjalcev in ustvarjalk na spletni strani, je naletela na buren odziv spletne javnosti. Ustvarjalci, ki se bojijo izgube edinega zaslužka, so na podjetje že naslovili številna ogorčena protestna pisma, češ da bodo zaradi poteze ostali na cesti. Večina opazovalcev dogajanja pa se predvsem začudeno sprašuje, zakaj se je podjetje odločilo za prekinitev svojega glavnega finančnega toka in poslovni "strel v glavo".
Na prvi pogled je odločitev zares presenetljiva. V času pandemije se je število uporabnikov, ki redno plačujejo za vsebine na platformi, povečalo na 130 milijonov. Podjetje od vsakega nakupa na strani vzame 20-odstotni delež, zato je model izjemno dobičkonosen.
Čeprav v podjetju trdijo, da njihov namen nikoli ni bil ustvariti spletne pornografske platforme, pa je škoda na tem področju že storjena. Blagovno znamko OnlyFans večina ljudi že neločljivo povezuje prav z najstarejšo obrtjo in težko je verjeti, da bo podjetju uspel 'rebranding' nazaj v prvotno smer poslovne ideje.
Podobne poteze drugih spletnih omrežij, ki so s svojih strani izbrisali in odstranili goloto oziroma pornografijo, se zanje niso dobro končali. Družbeno omrežje Tumblr, nekoč ocenjeno na več kot milijardo dolarjev vrednosti, je bilo le nekaj mesecev po odločitvi, da prepove goloto in pornografijo, prodano le za dobre 3 milijone dolarjev.
Nadzor in naložbe
A razlogi za odločitev podjetja, ki se sprva res zdi skregana z osnovno poslovno logiko, so najverjetneje bolj zapleteni od preprostega finančnega izračuna. Po govoricah iz ozadja gre pri celotni zgodbi za še en primer vpletanja velikih finančnih in bančniških podjetij v sektor zabave za odrasle.
Podjetja, kot je na primer Mastercard, so ključni poslovni partnerji ponudnikov spletnih vsebin za odrasle, saj preko njih poteka večina prometa na straneh. Ti bančni partnerji pa zadnja leta vse bolj pritiskajo na omenjena podjetja v pornografski industriji, da prečistijo svoje platforme. Tako je pod njihovimi pritiski klonila na primer največja svetovna pornografska spletna stran PornHub, kjer so izbrisali večino videov na strani in zdaj dovolijo le še objavo potrjenih in preverjenih videoposnetkov.
Srčika težave je strah bančnih partnerjev teh podjetij, da lahko uporabniki na njih najdejo sumljive ali celo prepovedano vsebine, kot so posnetki zlorab ali celo otroška pornografija. Ker ne želijo javne, predvsem pa kazenske, povezave s temi vsebinami, pritiskajo na spletne strani, da uvedejo dodatne filtre za pregledovanje objavljenih posnetkov in slik, oziroma da ostranijo možnost nalaganja posnetkov s strani uporabnikov. Tako se želijo zavarovati pred morebitnimi dragimi tožbami in izgubo javne podobe.
Težava pa nastane v tem, da so učinkoviti sistemi za pregledovanje vsebin in temeljit nadzor nad njimi dragi in v veliko primerih nevzdržni za pornografske platforme. Zato se pogosto odločajo za radikalnejše posege, ki smo mu verjetno priča tudi v tej zgodbi o družbenem omrežju OnlyFans.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje