Foto: EPA
Foto: EPA

Prvič po več kot treh desetletjih se je zgodilo, da so v ZDA dejansko prodali več primerkov vinilnih plošč kot primerkov zgoščenk. Prihodki od prodaje vinilnih plošč so se lani povečali za štiri odstotke na 1,7 milijarde ameriških dolarjev, je razvidno iz zadnjega poročila Združenja glasbene industrije Amerike (RIAA), poroča STA. Potrošniki so lani kupili 41 milijonov vinilnih plošč in 33 milijonov zgoščenk, kar je osupljiv preobrat trenda.

Priljubljenost vinilnih plošč je vztrajno rasla že v zadnjih letih. Spodbujajo jo zbiratelji in oboževalci, ki jih preveva nostalgija po toplem prasketanju strani A- in B-vinilnih plošč.
A primat v ZDA ohranjajo storitve pretočnih vsebin. Te storitve, vključno s plačljivimi naročninami in platformami, podprtimi z oglasi, so zrasle za sedem odstotkov in dosegle rekordnih 13,3 milijarde dolarjev prihodkov, kar predstavlja 84 odstotkov vseh prihodkov, poroča STA.

Na plačljive naročnine odpade levji delež, saj predstavljajo 77 odstotkov prihodkov in so prvič presegle deset milijard dolarjev. Po navedbah RIAA je na plačljive pretočne vsebine zdaj naročenih 92 milijonov ljudi, leto prej 84 milijonov. Skupni prihodki od prodaje glasbe so se po podatkih RIAA povečali že sedmo leto zapored, in to za šest odstotkov, na rekordnih 15,9 milijarde ameriških dolarjev, še piše STA.