Nacisti so na vojaških vlakih prevažali orožje, pa tudi zlato. Foto: AP
Nacisti so na vojaških vlakih prevažali orožje, pa tudi zlato. Foto: AP
Okolica gradu Ksiaz naj bi bila prepredena z zapečatenimi predori. Foto: AP
Eden izmed nekdanjih nacističnih predorov na Poljskem. Foto: AP

Vlak naj bi izginil leta 1945 ob koncu druge svetovne vojne, ko je sovjetska Rdeča armada že dihala za ovratnik nacistični Nemčiji. Legenda pravi, da je vlak krenil iz tedaj še nemškega Vroclava (nekdanjega Breslaua) proti Walbrzychu, a svoje destinacije ni nikdar dosegel.

Ugibajo, da je izginil po tem, ko je zapeljal v predor blizu walbrzyškega gradu Ksiaz ali pa se je izgubil v podzemnem nacističnem kompleksu, imenovanem Riese (Velikan). Poljska zgodovinarka Joanna Lamparska je sicer za TVN24 povedala, da čeprav je legenda o vlaku priljubljena tema, pa nihče nikdar ni mogel potrditi obstoja tega vlaka.

A zdaj dva lovca na zaklade - Nemec in Poljak - trdita, da sta našla 150 metrov dolg vlak z nacističnim zakladom, ki naj bi bil vreden več kot milijon evrov, je za CNN povedala Marika Tokarska iz okrožnega sveta v Walbrzychu, ki sta ga pustolovca o svoji najdbi obvestila pred tednom dni.

A možakarja, opremljena z aparaturami za zaznavanje objektov pod zemeljsko površino, nočeta razkriti lokacije vlaka, dokler ne dobita zagotovila, da bosta nagrajena z 10-odstotnim deležem zaklada na vlaku. Oblasti menijo, da bi se "fantomski vlak" lahko skrival v enem izmed številnih železniških predorov, zgrajenih v okolici Walbrzycha med vojno, po njej pa zapečatenih.

Nevarnost eksplozije
Oblasti jemljejo navedbe dvojca tako resno, da se je predsednik walbrzyškega sveta že srečal z načelniki lokalne vojske, policije in gasilcev, pa tudi z uradom državnega tožilca. Preden pa lahko najditeljema kar koli zagotovijo, morajo vedeti, kje je vlak in kaj je na njem, pravi Tokarska. Ker gre za vojaški vlak, je na njem najverjetneje orožje, morda tudi neeksplodirane bombe, ali kot špekulirajo tamkajšnje oblasti, celo zgodnje nacistične raziskave jedrske tehnologije.

Obstaja tudi tveganje, da če je vlak zapečaten v podzemni predor, bi se lahko v njem nakopičil metan, ki bi ob vsakršni nepremišljeni potezi kopačev lahko eksplodiral. Zato bi morale pristojne ekipe lokacijo najprej zavarovati in zagotoviti kar se da varne oglede terena.

Če se bodo trditve lovcev na zaklade izkazale za resnične, bo s tem rešena desetletja dolga skrivnost. In če bosta možakarja res pobrala tistih 10 odstotkov, ki si jih obetata, bi lahko s svojim odkritjem kar krepko obogatela, saj bi bilo po najbolj optimističnih predvidevanjih na vlaku lahko tudi do 300 ton zlata.

"Gre za odkritje globalnega pomena, ki se lahko primerja z najdbo Titanika," je samozavestno izjavil Jaroslaw Chmielewski, odvetnik, ki zastopa samooklicana najditelja.