Z današnjim dnem so računi številnih velikih medijskih hiš iz zahodnih držav, Rusije in Kitajske ostali brez oznak, ki so jih označevale za "z državo povezan medij" ali "medij, ki ga financira vlada".
Oznaka, da so financirani s strani vlade, je izginila z računov ameriškega nacionalnega javnega radia NPR, britanskega BBC-ja in kanadskega CBC-ja (Canadian Broadcasting Corporation). Oznaka "medij, povezan s kitajsko državo", je izginila z računov kitajske uradne tiskovne agencije Šinhua in novinarjev, ki pišejo za medije s podporo vlade.
Računi kitajskih medijev so oznake sicer prejeli že leta 2020, nekaterih mediji, kot sta NPR in CBC, pa sta jih dobila šele v začetku tega meseca. Zaradi te odločitve sta omenjena medija tudi protestno prenehala uporabljati svoje račune na Twitterju, saj oznaka po njunem prepričanju ne zaobjema njune dejanske strukture upravljanja.
Direktor in lastnik Twitterja Elon Musk je v intervjuju za britanski BBC prejšnji teden pojasnil, da razmišljajo o spremembah oznak. "Naš cilj je biti čim bolj resnicoljuben in natančen," je dejal in dodal, da se mu manj sporna zdi sprememba oznake v "javno financiran" medij, kot je to Twitter storil za BBC.
Papež Frančišek brez modre kljukice ...
Družbeno omrežje je prav tako začelo odstranjevanje plačljivih modrih kljukic, namenjenih izkazovanju pristnosti uporabnikov. Brez njih so ostali računi okoli 400.000 posameznikov, vključno z zvezdniki, novinarji in vidnimi politiki s po več milijoni sledilcev.
Med temi so se znašli ameriški pop zvezdnik Justin Bieber, političarka Hillary Clinton, soustanovitelj Microsofta Bill Gates in papež Frančišek.
Brez kljukice je ostal tudi nekdanji predsednik ZDA Donald Trump, zvezdnica resničnostne televizije Kim Kardashian, pop diva Beyonce, Paul McCartney in nogometni zvezdnik Ronaldo.
Je pa morda bolj zanimivo, zakaj so nekateri kljukico obdržali – denimo košarkarski zvezdnik Le Bron James, igralec William Shatner in pisatelj Stephen King.
Musk je zdaj priznal, da plačuje nekaterim pomembnejšim profilom na Twitterju, da ohranjajo svojo modro kljukico – čeprav se omenjeni uporabniki niso naročili na Twitter Blue, plačljivo ponudbo na strani, s katero lahko po novem za kljukico plačaš 8 dolarjev na mesec (ZDA) oz. 9,6 funta (Velika Britanija).
Kot poroča spletna stran the Verge, je uslužbenec Twitterja nedavno poslal e-pismo LeBronu Jamesu, v katerem ga je obvestil, da mu "v imenu Elona Muska podaljšujejo brezplačno naročnino na Twitter Blue za profil @kingjames". James, ki ima več kot 52 milijonov sledilcev, je bil glasen nasprotnik plačevanja za modro kljukico.
Kralj grozljivk Stephen King ni mogel skriti začudenja, kako je lahko ohranil modro kljukico. “Moj račun na Twitterju trdi, da sem se naročil na Twitter Blue. Nisem se," je tvitnil. Odgovoril mu je kar Musk sam: “Ni za kaj, namaste.”
Musk je tudi tvitnil, da sam plačuje nekaterim za ohranjanje modrih kljukic in s tem naredil konec ugibanjem.
Kljukice nekoč rezervirane le za javne osebnosti
Kljukice so bile do Muskovega prevzema konec oktobra brezplačne, a rezervirane zgolj za organizacije in javne osebnosti. Družbeno omrežje je nov sistem preverjanja identitete posameznikov nato zagnalo v začetku novembra, pri čemer so značko za preverjen račun prejeli vsi, ki so zanjo plačali naročnino osem dolarjev na mesec.
Potem ko so številni uporabniki platforme to izkoristili za vzpostavitev lažnih računov slavnih oseb, je Musk sistem začasno ustavil. Twitter je nato uvedel postopek, na podlagi katerega uporabnik kljukico prejme šele, ko je končano preverjanje dokazov pristnosti. Ob tem so ohranili tudi mesečna plačila zanjo.
... Musk jo je obdržal
Musk odločitev glede ukinjanja oznak medijev in modrih kljukic – svojo je sicer obdržal – na Twitterju ni komentiral, kar sicer pogosto počne. V zadnjih dneh je bil zaposlen z izstrelitvijo mogočne rakete Starship njegovega podjetja SpaceX, čemur je namenil tudi več objav na Twitterju.
Muskov prevzem Twitterja od lanskega oktobra spremljajo številne burne poslovne odločitve, med drugim je odpustil 6000 ljudi oz. 80 odstotkov delovne sile, zaradi katerih naj bi podjetje letos utrpelo visoko izgubo prihodkov od oglaševanja. Po podatkih raziskovalnega podjetja Pathmatics je od Muskovega prevzema na platformi prenehalo oglaševati 14 od 30 najboljših oglaševalcev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje