Trajekt se imenuje BF Estelle, tehnologijo pa so razvili na norveški univerzi za znanost in tehnologijo v Trondheimu.
Trajekt v dolžino meri 12 metrov in lahko hkrati prevaža 25 potnikov in šest koles. Njegova najpogostejša povezava je tista med otokoma Riddarfjärden in Södermalm v Stockholmu. Baterijo polni 7,7-kilovatni sončni panel na vrhu, pogon pa plovilu zagotavlja elektromotor.
Največja posebnost trajekta pa je njegov operacijski sistem, ki plovilo krmili s pomočjo radarja, tehnologije LiDAR za sledenje in izogibanje predmetom v vodi ter infrardečih kamer, ki "digitalnemu kapitanu" na podlagi umetne inteligence pomagajo razumeti, kaj se dogaja okoli trajekta. Tu so še ultrazvočni senzorji, ki omogočajo samodejni privez, in navigacija za določanje položaja.
Kljub temu so za vsak primer na krovu ohranili nadzornika iz mesa in krvi, ki bo posredoval, če bo med vožnjo kaj narobe.
Mestne oblasti nameravajo v kratkem samovozeče trajekte razširiti še na druge vodne povezave med otoki.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje