Heliport UKC-ja Ljubljana obratuje od 6. februarja 2013, in sicer nad streho urgentnega bloka. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.
Heliport UKC-ja Ljubljana obratuje od 6. februarja 2013, in sicer nad streho urgentnega bloka. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.

V UKC-ju Ljubljana so pojasnili, da so med obdobnim certificiranjem protipožarnega sistema odkrili določene napake, ki jih je treba odpraviti. Gre za večji poseg, in ker protipožarni sistem ne deluje pravilno, je heliport že 82 dni iz varnostnih razlogov zaprt.

Na vprašanje, do kdaj bo še zaprt, so odgovorili, da natančnega podatka žal nimajo. "Upamo seveda, da se bo odprl čim prej, vendar je to odvisno od več vpletenih," so poudarili.

Helikopterji zdaj pristajajo v vojašnici Edvarda Peperka v Mostah v Ljubljani. Vojašnica je od UKC-ja Ljubljana oddaljena dobrih pet kilometrov. Reševalno vozilo na nujni vožnji od vojašnice do UKC-ja Ljubljana v eno smer potrebuje od 12 do 15 minut, odvisno od prometa in vremenskih razmer. Približno 10 minut traja še, da bolnika preložijo iz helikopterja v reševalno vozilo. Skupno pa je bolnik oskrbe v kliničnem centru deležen od 40 do 45 minut pozneje, kot bi je bil sicer, so pojasnili.

Intervencije daljše do 40 minut

Heliport UKC-ja Ljubljana uporabljajo službe helikopterske nujne medicinske pomoči (HNMP) in gorske reševalne službe. Na njem pristajajo tudi helikopterji, ki opravljajo sekundarne prevoze odraslih in otrok. Gre za prevoz bolnikov med bolnišnicami.

Tudi vodja HNMP-ja Brnik zdravnik Uroš Lampič je poudaril, da pristajanje helikopterja v Mostah močno podaljša čas prevoza pacientov v UKC Ljubljana. "Tako torej v marsičem intervencija HNMP-ja izgubi svoj namen – ni več zagotavljanja ne hitrega ne obzirnega transporta," je opozoril.

Po njegovih besedah so intervencije helikopterske nujne medicinske pomoči zato daljše za od 30 do 40 minut. To pomeni, da vsaj toliko časa ekipa ni razpolago za naslednjo intervencijo.

Nedelovanje heliporta je zato označil za izredno motnjo v delovanju HNMP-ja. "Po pogovoru z zdravnikom nujne medicinske pomoči ali bolnišničnim zdravnikom, ki nas aktivirata, marsikdaj sklenemo dogovor, da je zaradi teh okoliščin za pacienta bolje, da ga ekipe nujne medicinske pomoči v UKC Ljubljana prepeljejo po cesti," je pojasnil Lampič.

Heliport vzpostavljen v začetku leta 2013

Heliport UKC-ja Ljubljana obratuje od 6. februarja 2013. Je nad streho urgentnega bloka. Deloval naj bi vse dni v letu, tudi ponoči, saj je osvetljen, je zapisano na spletni strani reševalne postaje ljubljanskega kliničnega centra.

V obdobju od leta 2017 do 2023 je bil heliport UKC-ja Ljubljana skupno zaprt 93 dni. Trenutna situacija je torej najdaljše neprekinjeno zaprtje v zadnjih petih letih, so še pojasnili v ljubljanskem kliničnem centru.

Dlje časa je bil heliport zaprt tudi leta 2016, in sicer med oktobrom in decembrom. Tudi takrat je bil razlog za zaprtje v gasilnem sistemu, pojavile so se težave v cevovodu. Po odpravi napake so v UKC-ju Ljubljana takrat napovedali posodobitve, ki naj bi pomagale, da bo možnosti za napake čim manj.

Njihova pot do oskrbe v UKC-ju je tako daljša za 40 do 45 minut. Helikopterja za potrebe nujne medicinske pomoči zato marsikdaj raje sploh ne aktivirajo.