Gre za enega od prvih ukrepov zdravstvene reforme, klicni center s številko 080 18 01 pa bo urejen po zgledu številk 112 in 113. Klice pacientov bodo v centru začeli sprejemati 1. marca ob 12. uri. Kot je na novinarski konferenci pojasnil minister za zdravje Danijel Bešič Loredan, gre za pilotsko rešitev, ki bo načelno trajala dva meseca. Klicni center bo v tem obdobju na voljo vsak delovnik od 9. do 16. ure.
Brezplačna telefonska številka 080 18 01 bo namenjena pomoči ljudem pri iskanju osebnega zdravnika, pri iskanju ambulant za neopredeljene, nudila pa bo tudi informacije o delovanju drugih klicnih centrov. Cilj novega klicnega centra je, da pri organizacijskih in administrativnih težavah pomaga pacientom, ki se jim na telefonske številke v ambulantah nihče ne oglasi, je dejal minister. Hkrati bodo svetovalci na ta način iz prve roke ugotovili, s kakšnimi težavami se pacienti spopadajo. Minister je ob tem poudaril, da številka 080 18 01 ne nadomešča številke 112.
Klicni center bo nudil tudi pomoč pri iskanju prostih družinskih zdravnikov, ginekologov, pediatrov in zobozdravnikov, pri čemer si bodo operaterji pomagali s podatki Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS), na voljo pa bodo tudi informacije o delovanju drugih klicnih centrov, denimo glede telefonskih številk, ki nudita pomoč in podporo za uporabnike eZdravja ter pri elektronskem naročanju na zdravstvene storitve.
Uvedbo brezplačne telefonske številke za pomoč pacientom je ministrstvu za zdravje kot enega od sedmih ukrepov pred manj kot dvema mesecema predstavila Zveza pacientov Slovenije. V zvezi so takrat predlagali, da bi imel klicni center številko 111. Kot je na novinarski konferenci pojasnil zdravstveni minister takšna izbira ni bila mogoča, saj je preveč podobna številki 112. Dodal je, da z zvezo pacientov še vedno sodelujejo.
Projekt financira ministrstvo za zdravje, stroški za dva meseca delovanja klicnega centra pa bodo znašali 38.900 evrov. Izvajalec bo Telekomov klicni center, sodelavci Telekoma pa so pred zagonom projekta opravili izobraževanje, je pojasnil minister.
Ustrezne ponudbe za zagotavljanje klicnega centra sta po besedah ministra oddala dva ponudnika. Najbolj ugodna je bila ponudba Telekoma Slovenije.
Telekomove operaterje - skupaj bodo pokrivali približno 40 telefonskih linij - so izobrazili predstavniki ministrstva. Za delo bodo kasneje iskali tudi študente, v nadaljevanju študente medicine in morda upokojene zdravnike, je dejal Bešič Loredan.
Po začetni fazi v načrtu tudi širitev klicnega centra
Če bo klicni center v prvi fazi nudil predvsem splošno pomoč pri urejanju administrativnih zadev pacientov, pa je v načrtu, da bi nato vanj v okviru novega pilotnega projekta združili vse klicne centre, tako ZZZS-ja kot NIJZ-ja in druge. Kot je dejal Bešič Loredan, je želja ministrstva, da bi pravi nacionalni klicni center, kjer bodo, najverjetneje v okviru ZZZS-ja, pacienti, sedem dni na teden prišli do uporabnih informacij, radi ustanovili še pred poletjem.
Da se bo nabor pomoči, ki jih bo nudil klicni center, širil, si želijo tudi v Zvezi pacientov, ki so klicni center kot enega od sedmih ukrepov ministrstvu za zdravje predstavili pred manj kot dvema mesecema. "Na koncu bi si želel imeti klicni center, v katerem je povezano pravzaprav vse, vsi zdravstveni domovi, vse bolnišnice, tudi društva z društvenimi telefoni," je za Radio Slovenija pojasnil generalni sekretar zveze Gregor Cuzak.
Kot je za Radio Slovenija poročala novinarka Snežana Ilijaš, Zveza pacientov v novem klicnem centru za zdaj ne bo sodelovala, se pa vidijo v naslednjem koraku. "Ko je treba ponuditi psihično oporo, bolj poglobljeno razlago posameznih bolezni, bi bil klic preusmerjen na svetovalce na društvenih telefonih. Teh društvenih telefonov je po našem vedenju v Sloveniji vsaj 50," je za radio pojasnil Cuzak. Ob tem predlagajo še računalniško podporo za sprejemanje in vračanje klicev, opomnike s SMS-sporočili za naročene termine in dvige receptov, promocijo obstoječega centra e-naročanje in podobno.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje