Odbor za zobozdravstvo pri Zdravniški zbornici Slovenije opozarja, da ukinitev doplačil za endodontske storitve zmanjšuje dostopnost do zobozdravstvenih storitev.
Predsednik odbora Krunoslav Pavlović je na novinarski konferenci povedal, da zobozdravnike skrbi za ustno zdravje prebivalstva, saj 560.000 ljudi nima opredeljenega osebnega zobozdravnika. "Menimo, da s tako prenovo še dodatno zmanjšujemo dostopnost do zobozdravstvenih storitev," je opozoril.
Bolniki bodo napoteni na sekundarno raven
Opozarjajo, da je Zavod za zdravstveno zavarovanje (ZZZS) z ukinitvijo doplačila za strojno obdelavo koreninskih kanalov na primarni ravni uvedel tehnološko in materialno bistveno dražjo storitev, za to pa ni namenil dodatnega denarja, kar zobozdravstvenim ambulantam povzroča dodatne stroške.
Pavlović je dejal, da bodo zobozdravniki, če bo model obveljal, bolnike napotili na sekundarno raven, nekateri pa bodo te storitve opravljali le kot zasebniki. Opozoril je, da je na sekundarni ravni le šest programov, že zdaj pa je čakalna doba dve leti. "Nekateri kolegi pa bodo skušali ta izpad kompenzirati z dvigom doplačil na drugih področjih, se pravi zalivk, protetike in drugih storitev," je povedal.
"Stroški dela so nerealni"
Zobozdravnica Alenka Karabonja iz Sindikata zobozdravnikov Slovenije DENS je opozorila, da ZZZS ni upošteval materialnih stroškov širjenja kanalov in amortizacije, stroški dela pa so nerealni. Dejala je, da pri strojnem širjenju kanalov samo materialni stroški presegajo plačilo ZZZS-ja. Karabonja je ob tem dodala, da sindikat razmišlja o oblikah protesta in pritisku na zavarovalnico, saj se želijo pogajati za "sodobne standarde z realnimi cenami".
"Žal nam je, da je zavod enostransko posegel in določil standarde in normative na tem področju, pri čemer ni upošteval stroke in posvetovalnih organov. Bojimo se, da v najslabšem primeru to lahko vodi tudi do ogrožanja zdravja pacientov," je dejal Pavlović.
Ob tem predlagajo uvedbo nove ureditve, ki bo upoštevala tudi mnenje stroke, do takrat pa naj se obstoječa ureditev zamrzne, zobozdravnikom pa še naprej omogoča zaračunavanje doplačil za strojno širjenje zobnih kanalov.
Kaj je pokazala anketa
Anketa med zobozdravniki, člani zdravniške zbornice, je pokazala, da 69 odstotkov zobozdravnikov meni, da ZZZS-jev časovni normativ za endodontsko zdravljenje strokovno ni sprejemljiv, 83,1 odstotka zobozdravnikov pa je odgovorilo, da ne morejo pokriti dejanskih materialnih stroškov zdravljenja, kot ga predlaga ZZZS.
Zobozdravniki so izračunali, da bi po novem normativu morali opraviti 72 zdravljenj koreninskih kanalov več, ker pa gre za časovno zelo zahtevne storitve, bi to zobozdravnikom naložilo 19 delovnih dni v letu več. Opozarjajo, da bi se zato znižali normativi drugih zobozdravstvenih storitev, ki jih zobozdravniki še opravljajo.
V ZZZS-ju so v odzivu na javno tribuno zapisali, da zobozdravnikom ni uspelo utemeljeno predstaviti stroškovne analize, ki bi dokazala, da so prenovljene cene prenizke. Pavlović je dejal, da so vse stroške predstavili. "Mislim, da gre za nerazumevanje zavoda, kaj se v realnem sektorju v bistvu dogaja," je dodal.
ZZZS: Dobili smo številne pohvale zobozdravnikov
Direktorica področja za analize in razvoj pri ZZZS-ju Anka Bolka pa je v izjavi za medije zavrnila očitke zobozdravnikov. Prenovljene storitve nadomeščajo prejšnje in so "za 50 odstotkov bolje vrednotene kot prejšnje", je povedala. Dodala je, da so od prenove prejeli številne pohvale zobozdravnikov.
S prenovo so se izenačile pravice zavarovanih oseb na primarni in sekundarni ravni ter izboljšale dostopnost za bolnike, ker za te storitve doplačilo ni več potrebno. Opozorila je, da prej doplačila niso bila regulirana, tako da so v ambulantah ceno doplačila postavili sami.
V ZZZS-ju so cene storitev postavili glede na stroške materiala, opreme, amortizacije in dela, zato ukinitev doplačil ne more biti razlog za neopravljanje teh storitev, trdijo. Dodala je, da se ne strinjajo z izračunom, da bodo zobozdravniki morali delati 19 dni v letu več, saj prenova prinaša le novo metodo za opravljanje storitev.
Prav tako zavračajo očitke, da se pri prenovi storitev niso posvetovali s stroko. "Nad tako razlago smo zelo razočarani, prenovo smo leta 2020 začeli na pobudo stroke," je dejala. Dodala je, da o prenovi sicer ni bilo strinjanja, strokovnjaki pa na prošnje ZZZS-ja tudi niso podali nobenih dodatnih predlogov. Bolka je povedala še, da so na ZZZS-ju seznanjeni z napovedmi sindikata o protestih in zagotovila, da se s sindikatom DENS sestajajo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje