Generalna direktorica ZZZS-ja poudarja, da so podatki, ki jih objavlja ZZZS, natančni toliko, kolikor jih natančno sporočajo izvajalci zdravstvenih storitev. Foto: BoBo
Generalna direktorica ZZZS-ja poudarja, da so podatki, ki jih objavlja ZZZS, natančni toliko, kolikor jih natančno sporočajo izvajalci zdravstvenih storitev. Foto: BoBo

Podatke o tem, koliko glavarinskih količnikov dosega posamezen družinski zdravnik, ginekolog in zobozdravnik, pa tudi podatek, ali še opredeljuje dodatne paciente, na ZZZS-ju trenutno posodabljajo na 10 dni, torej trikrat mesečno. Po novem bodo podatke posodabljali vsak dan, vsak dan bodo povratne informacije tudi sami pošiljali izvajalcem.

"Tovrstno dnevno posodabljanje dejansko ne bo rešilo izhodiščnega problema, zaradi tega ne bomo imeli več prostih zdravnikov, ampak samo večkrat posodobljene podatke," je na novinarski konferenci opozorila generalna direktorica Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) Tatjana Mlakar.

Sorodna novica Ministrstvo za zdravje: Podatki ZZZS-ja o razpoložljivosti zdravnikov niso posodobljeni

Ob tem je poudarila, da so podatki, ki jih objavlja ZZZS, natančni toliko, kolikor natančno jih sporočajo izvajalci zdravstvenih storitev. S tem ko bo ZZZS pogosteje posodabljal svoje podatke, bodo svoje baze podatkov morali pogosteje posodabljati tudi izvajalci zdravstvenih storitev. Ti po informacijah podjetij večinoma še nimajo urejenih samodejnih posodobitev.

ZZZS se je po njenih besedah zato že povezal s programskimi podjetji, ki zdravstvenim izvajalcem zagotavljajo informacijsko podporo, da bodo skupaj našli rešitev, kako nadgraditi informacijske sisteme izvajalcev.

Zaradi neposodobljenih podatkov težave pri delovanju klicnega centra

Na ministrstvu za zdravje so prejšnjo sredo s pomočjo Telekoma Slovenije vzpostavili klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema, ki je dosegljiv na telefonski številki 080 18 01 in je med drugim namenjen pomoči ljudem pri iskanju osebnega zdravnika in pri iskanju ambulant za neopredeljene.

Sorodna novica Več tisoč ljudi prosilo za pomoč pri iskanju zdravnika, kontaktih, napotnicah ...

Že kmalu po vzpostavitvi centra se je po navedbah ministrstva pokazalo, da seznami ZZZS-ja, ki kažejo, kateri zdravniki še opredeljujejo paciente, niso ažurni. Napovedali so, da bodo ZZZS pozvali, naj bolj ažurno sledi in prilagaja informacije glede razpoložljivosti zdravnikov, "saj so trenutno največja težava pri delovanju klicnega centra očitno prav neažurni podatki ZZZS-ja".

Ob tem je Mlakar pojasnila še, da je ZZZS v tem tednu vzpostavil informacijsko platformo, kjer bodo izvajalci zdravstvenih storitev preko spletnega portala ZZZS-ja sporočali podatke o času delovanja ambulant, morebitnih krajših obsegih dela zdravnikov in prihodih novih zdravnikov. Prek novosti bodo po njenih besedah na ZZZS-ju lahko konkretno ugotavljali, koliko je v zdravstvenem sistemu aktivnih zdravnikov, saj trenutno razpoložljivi podatki niso najbolj točni.

Neažurirani podatki v klicnem centru