Žal je tako, da založniki (pre)pogosto posegajo v vsebino in videz igre, kar ni nujno recept za uspeh. Založnika namreč na igri (v večini primerov) zanima predvsem profit, in ne kakovost končnega izdelka, je opozoril Rožaj. Foto: MMC RTV SLO
Žal je tako, da založniki (pre)pogosto posegajo v vsebino in videz igre, kar ni nujno recept za uspeh. Založnika namreč na igri (v večini primerov) zanima predvsem profit, in ne kakovost končnega izdelka, je opozoril Rožaj. Foto: MMC RTV SLO
ZootFly
V ZootFlyju je dobrodošel vsak, ki ga zanima ustvarjanje iger, tako kot morebitni član ekipe ali preizkuševalec iger. Rožej ob tem prosi, da se o podrobnostih dogovorite po elektronski pošti. Foto: ZootFly

"Danes so zahteve in pričakovanja končnih uporabnikov neprimerno večje kot takrat. Kakovost grafike je danes že zelo blizu fotorealizma in proizvodnja takšne ravni 3D-grafike je zelo zahtevna, dolgotrajna in draga. Danes so igre tako rekoč interaktivni filmi," je povedal v spletni klepetalnici MMC-ja.

Denis Rožaj bo gost oddje Prava ideja, ki bo ob 21.00 na 2. programu.

Izdelava igre traja do 36 mesecev
Na vprašanje, kako je videti produkcija igre, je odgovoril, da je to dolgotrajen proces, ki traja od 24 do 36 mesecev. Projekt je razdeljen na različne stopnje, to so predprodukcija, kjer se razvija ideja, prototip - 10 minut igre v končni obliki, alfa faza (celotna igra v grobih okvirjih), beta faza (celotna igra z 90-odstotno kakovostjo izdelave), t. i. Master Candidate (končna različica igre) in Gold Master (ko gre igra v tisk in prodajo).

Celoten klepet si lahko preberete tukaj.

V ekipi so vloge razdeljene glede na strokovna področja, torej na programerje pogona, programerje kode igre, 2D-oblikovalce, 3D-oblikovalce, 3D-animatorje, oblikovalce zvoka, zagotavljanje kakovosti, ekipa za upravljanje z zunanjih podizvajalcev in projektno vodenje.

"Niso vse igre nasilne"
Na vprašanje, ali se mu ne zdijo sodobne igre preveč nasilne, je Rožaj dejal, da je v industriji iger tako kot v preostalih zabavnih industrijah. Razvija in snema se tisto, kar zahteva trg in kar se prodaja. Stanje v filmih in igrah je trenutno takšno, da je veliko povpraševanja po akcijskih vsebinah, a niso vse igre nasilne, obstajajo tudi igre, ki so bolj nagnjene k izobraževanju, a je ciljna publika majhna.

Enega izmed uporabnikov je zanimalo tudi, zakaj dajo razvizalci iger toliko na grafiko in manj na igranost. Rožaj je odgovoril, da obstajajo nizkoproračunske in visokoproračunske igre, tako kot pri filmih. Visokoproračunske igre so trenutno bolj osredotočene na grafiko in učinke kot pa na vsebino. A je Rožaj prepričan, da je to obdobje v zatonu, saj na trg v prihodnjih letih prihaja nekaj novih iger, ki bodo inovativne in zanimive tako vsebinsko kot grafično.