Največji tip A380-800 lahko sprejme 853 potnikov. Foto: EPA
Največji tip A380-800 lahko sprejme 853 potnikov. Foto: EPA
Airbus A380
Največja dovoljena teža letala je 540 ton, za kar potrebuje močnejše vlačilce od drugih letal. Foto: EPA

T. i. superjumbo je med simulacijo hitre evakuacije, ki je potekala preteklo nedeljo v hangarju v Hamburgu, v pičlih 78 sekundah zapustilo 853 namišljenih potnikov prostovoljcev in 20 članov Lufthansine posadke, kar je za 10 sekund hitreje od predvidenega časa.

Iz dvonadstropnega letala so se spuščali po napihljivih toboganih, pri čemer si je en človek zlomil roko, 32 pa jih je dobilo rahle opekline od hitrega drsenja. Vajo so izvedli v popolni temi in le s polovico od 16 izhodov na letalu, ki so jih pristojni izbrali tik pred začetkom.

AIRBUS A380
* 79,8 m - razpon kril
* 73 m - dolžina
* 24,1 m - višina
* 13 milijard dolarjev - sredstva za razvoj letala
* 285 milijonov dolarjev - cena posameznega letala

Resnične razmere
Da potniki ne bi videli, kateri izhodi bodo dejansko delovali, so celoten hangar v Airbusovi tovarni v Hamburgu prekrili s posebno zaveso in zatemnili vsa okna na letalu, za pričaranje kar najbolj resničnih razmer pa so zapolnili tudi prostor za ročno prtljago in prostovoljce različnih starosti pomešali med sabo.

Evropska agencija za letalsko varnost EASA in ameriška letalska administracija FAA sta za največji tip letala A380-800 potrdili, da lahko uradno sprejme 853 potnikov. V rednem prometu bo velikan začel leteti konec leta pri družbi Singapur Airlines.

Posodobitve letališč
Uspešna so bila tudi vsa dosedanja testiranja, ki so jih z letalom opravili na številnih letališčih po svetu, kjer so za njegov sprejem morali narediti nekaj prilagoditev.

Po pristankih v Frankfurtu, Singapurju, Sydneyju, Brisbanu, Melbournu, Kuala Lumpurju in Dubaju so ugotovili, da je oprema, s katero sprejemajo in odpravljajo Boeingovo letalo 747, primerna tudi za A380. Edina oprema, ki si jo bodo morala letališča priskrbeti, je močnejši vlačilec, ki letalo pripelje na svoje mesto pred terminal.

A380 potrebuje za pristanek standardno, 45 metrov široko vzletno-pristajalno stezo in 23 metrov široko stezo za prevoz do letališkega terminala. Nekaj letališč bo steze moralo prevleči z močnejšo podlago, do konca leta pa jih bo nared okrog 25 po vsem svetu in še dodatnih 35 do leta 2010.