Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) je organizirala posvet o tej problematiki, na katerem so sodelovali številni strokovnjaki. Vodja sektorja prometne policije Generalne policijske uprave Ivan Kapun je povedal, da sta se od 200 lanskih primerov vožnje v nasprotno smer po avtocesti dve končali s smrtnim izidom. Voznika, ki sta zakrivila prekrška, pa sta vozila pod vplivom alkohola. Poleg alkoholiziranosti so pogost vzrok za takšno vožnjo tudi psihične ali druge zdravstvene težave, manjkrat pa objestnost.
Generalni sekretar AMZS-ja Robert Štaba pravi, da opitost predstavlja velik problem. Predsednik Prometnotehniškega inštituta Peter Lipar je poudaril, da raziskave iz ZDA ugotavljajo, da pri voznikih pod vplivom alkohola ali mamil, ki vozijo v nasprotno smer, ne moreš storiti nič. Namesto tega moraš na nevarnost opozoriti druge udeležence v prometu. Kot najboljše tehnološke rešitve so bile omenjene radarske sonde in indukcijske zanke. Štaba je dodal, da imajo v nekaterih tujih državah avtocestno policijo.
Poudaril je, da je po svetu izrazito prizadevanje za mobilnosti do zadnjega dne življenja, tako da je na cestah tudi veliko starostnikov. Vodja sektorja za razvoj in koordinacijo varnosti cestnega prometa Agencije za varnost v prometu Vesna Marinko je dejala, da starost sama po sebi ni problem, saj so starejši izkušeni vozniki. Problem so težave, ki spremljajo starost, zlasti slabitev kognitivnih in fizičnih sposobnosti. Zato so na agenciji pripravili program Sožitje za večjo varnost cestnega prometa.
Kako ravnati ob srečanju z nasproti vozečim voznikom?
Inštruktor varne vožnje Brane Legan je dal napotke, kako ravnati, če naletimo na voznika, ki vozi v nasprotno smer. Tako je pomembno, da udeleženci v prometu zaznajo, da se nekaj dogaja, zato morajo biti pozorni. Priporočeno je spremljanje radijskega programa, kjer so pogosto objavljene prometne informacije. Ko opazijo vožnjo v napačno smer, morajo takoj zmanjšati hitrost in se umakniti na desni pas, po potrebi pa tudi na odstavni pas.
Globa za vožnjo v nasprotno smer je 1200 evrov in 18 kazenskih točk. Direktor Združenja za promet na Gospodarski zbornici Slovenije Robert Sever je dejal, da takšni prometni dogodki škodujejo tudi gospodarstvu. Ena minuta zastoja naj bi za tovorno vozilo predstavljala 1,73 evra izgube.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje