Kot je poudaril glavni direktor Hidrie Holdinga Iztok Seljak, se je slovenska avtomobilska dobaviteljska industrija, ki je izjemno razvojno usmerjena in zavzema vodilna evropska in svetovna mesta znotraj določenih niš, tudi v koronski krizi izkazala kot izjemno vzdržna, razvojno sposobna in močna.
"Če smo mogoče mislili, da bo predkoronskih 3,5 milijarde prodaje v letu 2019 težko kmalu preseči, pa bomo letos realizirali 5,1 milijarde evrov prodaje. V partnerstvu z državo v prihodnjih petih ali šestih letih ciljamo preseči 7,5 milijarde evrov z osredotočanjem na razvojne, inovativne projekte za zagotavljanje zelene električne mobilnosti prihodnosti," je dejal Seljak.
Pojasnil je, da so se lani vodilni predstavniki slovenske avtomobilske industrije poenotili, da je prilagoditev novim smernicam in pričakovanim zakonodajnim okvirom na področju zelene mobilnosti nujna. V Misiji Gremo, ki jo koordinira Seljak, so za temeljne produktne stebre razvoja določili izjemno visoko učinkovite elektromotorne pogone, visoko učinkovite baterijske zalogovnike in ekstra lahke materiale prihodnosti.
"V to bo industrija v prihodnjih letih vlagala več kot pol milijarde evrov letno. Še dodatnih 200 milijonov evrov pa bo šlo v prostore in novo infrastrukturo," je napovedal Seljak. Misijo Gremo bo podprla tudi vlada, ki bo skupaj z industrijo pripravila izhodiščni paket, po katerem bo med letoma 2023 in 2027 Misiji Gremo namenila 30 milijonov evrov proračunskih sredstev letno.
V času krize strateške investicije
Premier Robert Golob pa je dejal, se najrazvitejše evropske države z razvojnimi izzivi tudi v času krize spopadajo tako, da izberejo strateške industrijske panoge, ki imajo največji potencial v globalnem smislu, in jih podprejo. Ob tem se je danes velik del slovenske vlade – poleg Goloba še sedem ministrov – udeležilo srečanja s predstavniki avtomobilske dobaviteljske industrije kot ene izmed strateško najpomembnejših industrijskih panog v Sloveniji.
"Upravljanje kriznih razmer na eni strani in pospešeno vlaganje v razvoj na drugi je edini ključ do preživetja našega gospodarstva," je prepričan Golob. Zato je bilo danes govor o tem, kako vlagati v razvoj, da bo Slovenija v prihodnjih letih in desetletjih v omenjeni panogi še vedno med najboljšimi v svetu.
Dogovorili so se za letna vlaganja države v znesku 30 milijonov evrov, vendar Golob upa, da bo teh še še več. "Verjamemo, da je to res smer, v katero se mora industrija v Sloveniji razvijati, in vlada ima dolžnost, da tak razvoj tudi podpira," je dejal premier.
Poleg tega bodo vlaganja hitro povrnjena. Leta 2019 je avtomobilska distribucijska industrija prek davkov in drugih dajatev v državni proračun prispevala 300 milijonov evrov, letos bo ta znesek že 350 milijonov evrov, z nadaljnjim razvojem pa bo presegel pol milijarde evrov. "Gre za investicijo v pozitivno spiralo nadaljnjega slovenskega razvoja," je poudaril Seljak.
Nova shema državnih pomoči
Glede načina financiranja je Golob pojasnil, da ima ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo že danes za to na voljo dovolj mehanizmov. "Dilema pa bo, kako pripraviti nove mehanizme in novo shemo državnih pomoči, da lahko ta sredstva še povečamo. S tem se bomo ukvarjali v prihodnjih tednih in mesecih," je napovedal.
Glede energetske krize na današnjem srečanju ni bilo govora. Kot je povedal Seljak, so v zadnjih letih tako rekoč stalno v takšni ali drugačni krizi, od pomanjkanja povpraševanja do koronske in dobaviteljske krize, prek krize preskrbovalnih verig, energetske krize in visoke inflacije. Kljub temu so podjetja imela visoko rast.
"Dokazali smo svoje sposobnosti in ne dvomim, da bomo na nacionalni in vseevropski ravni našli prave rešitve tudi za izzive energetske krize," je poudaril Seljak. Z njim se je strinjal tudi glavni izvršni direktor podjetja Iskra Mehanizmi, ki je gostil današnje srečanje na Brniku, Marjan Pogačnik. "Prihodnost je vedno težko napovedati, vedno je negotova in vedno so kakšne krize," je dejal in dodal, da se je temu pač treba prilagoditi.
V Misiji Gremo sodeluje 11 največjih slovenskih dobaviteljev avtomobilski industriji, ki zaposlujejo 14.300 ljudi. Ni pa med sodelujočimi samega novomeškega proizvajalca avtomobilov Revoz. Goloba žalosti, da se Revoz ne vključuje v razvoje izzive slovenskega gospodarstva. Kot razlog za to vidi v tem, da še lastniki sami nimajo vizije glede novomeške tovarne.
"Mi smo v Parizu sprožili to vprašanje in se zdaj dogovarjamo za neposreden obisk ministra v Renaultu, zato da skušamo kot država postati sogovornik pri viziji razvoja te lokacije. Danes je ta vizija popolnoma v megli, ker je lastnik v fazi prestrukturiranja in še ni sprejel odločitve," je pojasnil premier.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje