Alitalia je bila zadnjih pet let v hudi finančni krizi. Foto: EPA
Alitalia je bila zadnjih pet let v hudi finančni krizi. Foto: EPA

Alitalia se je v zadnjih petih letih spopadala z visokimi izgubami, ta je lani znašala kar 495 milijonov evrov, zato prošnja za izredno upravljanje ni nobeno presenečenje. Do 31. julija se je družba zadolžila že za skoraj 1,2 milijarde evrov, kar je kar 57 milijonov evrov več, kot so dolgovi znašali junija. Italijanski premier Silvio Berlusconi je prošnji ugodil in za upravitelja Alitalie imenoval nekdanjega ministra za finance Augista Fantozzija.

Italjanska vlada je v četrtek potrdila spremembo zakonodaje, s čimer je utrla pot razdelitvi največjega italijanskega letalskega prevoznika Alitalie na dva dela. Načrt predvideva, da naj bi zdravi del podjetja prevzela skupina italijanskih vlagateljev, združenih v letalski družbi, ki jo vodi predsednik italijanskega proizvajalca motornih koles Piaggio Roberto Colaninno. Del podjetja, ki posluje z izgubo, pa naj bi šel v stečaj.

Berlusconi zagotavlja, da bo rešil težave
Berlusconi je zagotovil, da bo Alitalia ostala v italijanskih rokah in da bodo tuji vlagatelji dobili le manjšinski delež. Francosko-nizozemski letalski prevoznik Air France-KLM je že izrazil interes za odkup manjšega deleža novonastale družbe, za del Alitalie pa naj bi se zanimala tudi Lufthansa.

Opozicija je do delitve Alitalie kritična, saj naj bi brez službe ostalo ogromno delavcev, dolgove pa bodo morali plačati davkoplačevalci. Italijanski premier pa je zagotovil, da bo vlada poskrbela za presežno delovno silo - šlo naj bi za 5.000 do 7.000 zaposlenih - kot tudi za oškodovane male delničarje in imetnike obveznic.

B. T.