Upad povpraševanja po turističnih zmogljivostih sicer zaznavajo po vsej Sloveniji, kar napoveduje, da bo prihodnje leto za turizem težko.
Na Bledu v prihodnosti manj ameriških gostov
V kranjski Savi, ki ima v okviru Sava hotelov in Panonskih term v lasti 16 hotelov opažajo predvsem upad povpraševanja ameriških gostov, ki so poleg nemških in britanskih najpomembnejši obiskovalci tega dela Slovenije. Bled spada med svetovne turistične destinacije, zato spremembe na svetovnih turističnih trgih zaznava hitreje od drugih slovenskih krajev. Zaskrbljenost glede turistične sezone 2009 je upravičena, saj so napovedi o povpraševanju po turističnih aranžmajih v prihodnjem letu slabe.
Slovenija potrebuje več turističnih trgov
Po drugi strani pa je povpraševanje po obisku slovenskih krajev iz Avstrije, Italije in Hrvaške, ki so najpomembnejši trgi za slovenski turizem, do zdaj upadlo le za nekaj odstotkov. Slovenski turizem na splošno vpliva krize tako za zdaj še ne občuti. Kljub vsemu, pa bi bilo treba slovenske turistične cilje intenzivneje promovirati v radiju 500 kilometrov, in jih predstaviti kot kraje, ki so še dosegljivi z avtomobilom, meni direktor dejavnosti turizem v Savi Andrej Šprajc.
Šprajc meni, da bi morala Slovenija poiskati vsaj deset ključnih trgov, saj tako njen turizem ne bi bil odvisen le od treh ali štirih, kot je zdaj. Nove trge bi bilo treba poiskati v nekdanjih jugoslovanskih republikah, na Madžarskem, Češkem, Poljskem, Rusiji in Ukrajini.
Najprej sezonski delavci
Položaj v slovenskem turizmu še ni tako slab, da bi morali zmanjševati število redno zaposlenih, bodo pa turistična podjetja razmislila o uresničevanju svojih naložbenih načrtov. Sava v turizmu zaposluje 1.400 ljudi, med 10 in 20 odstotki teh pa je sezonskih delavcev. Ti bodo v primeru zaostritve krize prvi izgubili delo.
C. R.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje