Slovenske železnice so v preteklih letih prejele precejšnja sredstva od države. Foto: BoBo
Slovenske železnice so v preteklih letih prejele precejšnja sredstva od države. Foto: BoBo

V letu 2012 predvidevamo tudi poslovni preobrat, v smislu tega, da končno zaustavimo vsakoletno izgubo, ki se kaže v poslovnem izidu in omogočimo v naslednjih letih v skladu s strategijo tudi pozitivno poslovanje in učinkovit sistem delovanja.

Igor Blejec, generalni direktor Slovenskih železnic

Nadzorni svet Slovenskih železnic je potrdil strategijo do leta 2020, obravnaval pa je tudi predlog izhodišč za poslovni načrt skupine. Kot je po seji povedal generalni direktor Igor Blejec, bodo Slovenske železnice po prvih predvidevanjih letos imele od 13 do 14 milijonov evrov izgube iz poslovanja, kar je bolje od načrtovanega, saj so sprva napovedovali 18 milijonov evrov izgube iz poslovanja.
Strategija Slovenskih železnic do leta 2020 je sicer usmerjena v optimizacijo poslovnih procesov in doseganje pozitivnega poslovnega izida iz poslovanja (EBIT), zmanjšanja dolga na kapital in izgradnjo učinkovitega sistema za socialno varnost zaposlenih, je pojasnil Blejec.

Kadrovsko prestrukturiranje, manj zaposlenih
Pozitivni izid iz poslovanja se bo po Blejčevih besedah že v prihodnjem letu uporabil za kadrovsko prestrukturiranje in zmanjšanje števila zaposlenih. "To je predpogoj za pozitivno poslovanje v letih 2013 in 2014," je dejal. Podrobnejših informacij o tem, za koliko in kdaj naj bi se zmanjšalo število zaposlenih, pa Blejec ni želel podati. Način kadrovskega prestrukturiranja je namreč po njegovih besedah "še povsem odprt", več podrobnosti pa bi bilo kljub temu že lahko znanih na naslednji seji nadzornega sveta, ki bo sklicana za 12. januar.

Predsednik nadzornega sveta Bojan Brank je po seji pojasnil, da je bila strategija do leta 2020 pripravljena v sodelovanju s podjetjem AT Kearney. Nadzorniki so sicer potrdili tudi projekt sanacije in prestrukturiranja, ki je zapisan v strategiji. Hkrati so poslovodstvu naložili, da naj posodobijo "implementacijski urnik" strategije, saj je v celotnem postopku prišlo do časovnega zamika, ki ga bo uprava morala popraviti.

Izhodišča za pripravo poslovnega načrta
Nadzorni svet se je seznanil tudi s podrobnimi izhodišči za poslovni načrt Slovenskih železnic in odvisnih družb za leto 2012 ter poslovodstvu naložil, da na naslednji seji nadzornega sveta, ki bo potekala januarja, predstavi podrobnejši predlog poslovnega načrta. Direktorji odvisnih družb so nadzornikom sicer že danes predstavili izhodišča za pripravo poslovnega načrta, Brank pa meni, da bodo na naslednji seji nadzornega sveta lahko še podrobneje obravnavali vso omenjeno dokumentacijo.

"Osnovni dokumenti so zelo kakovostno in obsežno pripravljeni, smo pa imeli člani nadzornega sveta še nekaj komentarjev in vprašanj, zato verjamem, da bo uprava te dokumente posodobila in pripravila za zelo kakovostno diskusijo 12. januarja," je pojasnil Brank.

Blejec je sicer mesto generalnega direktorja prevzel prejšnji mesec od Gorana Brankoviča. Po Brankovičevih besedah se je podjetje uspelo izogniti stečaju. Podjetje opaža upad števila potnikov, po drugi strani pa se poslovanje tovornega prometa izboljšuje.

V letu 2012 predvidevamo tudi poslovni preobrat, v smislu tega, da končno zaustavimo vsakoletno izgubo, ki se kaže v poslovnem izidu in omogočimo v naslednjih letih v skladu s strategijo tudi pozitivno poslovanje in učinkovit sistem delovanja.

Igor Blejec, generalni direktor Slovenskih železnic