Ko je napaden eden izmed nas, smo napadeni vsi, piše na transparentu stavkajočih v nemški tovarni Nordenham. Foto: EPA
Ko je napaden eden izmed nas, smo napadeni vsi, piše na transparentu stavkajočih v nemški tovarni Nordenham. Foto: EPA

Premier Dominique de Villepin je pojasnil, da je strog načrt za rešitev tovarne nujen za prekinitev negotovega stanja, v katerem se je letalski koncern znašel kljub hitrorastočemu trgu zaradi slabega izkupička od prodanih letal, uspešne Boeingove konkurence z modelom 787 in zamud pri dobavi lastnega letala velikana A380.

Stavka bi lahko resno ogrozila sanacijo
Zaradi stavke, s katero delavci nasprotujejo sanacijskemu načrtu vodstva, je povsem zastalo delo v treh nemških tovarnah koncerna. Tamkajšnji delavci zahtevajo zagotovilo o nadaljevanju proizvodnje. Proizvodnja delov za letala je ovirana tudi ponekod v Franciji.

Načrt Power 8 predvideva ukinitev 10.000 od okoli 55.000 delovnih mest v štirih letih in prenovo koncerna. Med drugim naj bi prodali 6 od 16 glavnih tovarn koncerna.

Po mnenju analitikov bi se lahko Airbus, ki je del vseevropskega koncerna EADS, iz težav izkopal predvsem s pospešeno proizvodnjo, katere največji sovražnik pa je ravno delavska stavka.Šestega marca so sicer trije francoski sindikati napovedali stavko v podjetjih EADS-ja proti napovedanemu programu Power 8.

Airbus bo zaradi vseh težav začasno tudi prenehal na razvoju projekta tovorne različice največjega letala na svetu A380.