Predstavniki podizvajalcev, ki čakajo na plačilo za opravljena dela na pomurski avtocesti, so se zbrali pred poslopjem Darsa. Vodstvo jim je na sestanku obljubilo, da bodo skupaj s podizvajalci pregledali dokumentacijo, ki so jo ti posredovali Darsu in v kateri naj bi družbo za avtoceste opozarjali na neplačevanje glavnih izvajalcev.
Požar: Nisem preveč optimističen
Predstavnike podizvajalcev je sprejelo vodstvo Darsa na čelu z Matejo Duhovnik. Po sestanku je predsednik Društva podizvajalcev Mirko Požar povedal, da so se dogovorili, da bo vodstvo pregledalo dokumentacijo, ki so jo posredovali podizvajalci. Požar je dejal, da bo to mogoče pripomoglo k rešitvi vprašanja, vendar ob tem poudaril, da ni preveč optimističen.
Kot je dejal, bodo v ponedeljek postavili roke za ponovno preučitev dokumentacije, pričakujejo pa, da se bo to zgodilo do 11. avgusta.
"Zahtevki podizvajalcev so prišli mnogo prepozno"
Duhovnikova je dejala, da če bodo podizvajalci na pogovorih dodali dodatna pravno relevantna dejstva, bodo ta pri ponovni obravnavi tudi upoštevali. "Poudarila bi rada, da krivda, da podizvajalci niso bili poplačani, absolutno ni na strani Darsa, ampak na strani glavnih izvajalcev, predvsem SCT-ja, kar priznavajo tudi predstavniki podjetja," je ob tem izpostavila.
Povedala je, da so podizvajalci zahtevke za neposredno plačilo na Dars pošiljali mnogo prepozno, ob tem pa je priznala, da so bila nekatera plačila glavnim izvajalcem opravljena po tem, ko so prejeli te zahtevke, "saj z zahtevki Dars ni razpolagal".
So Darsove strokovne službe storile napako?
"Dopuščam možnost, da so moje strokovne službe oz. naše strokovne službe ne zaznale ne videle pravilno vseh dejstev, ki so jih podizvajalci navedli v svojih zahtevkih, zato se mi zdi pravilno, da se o teh stvareh pogovorijo in da strokovne službe ponovno odločijo ob vedenju novih dejstev," je poudarila Duhovnikova.
Kljub temu pa je pozneje dejala, da ne dopušča možnosti, da so strokovne službe storile kakšno napako in da je kateri izmed zahtevkov podizvajalcev upravičen. "Verjamem pa, da so ob množici dela ne videli vseh podatkov," je dejal, vendar to po njenem mnenju ni napaka. "Kdor dela, ta lahko greši," je dodala.
"Dars tukaj ščiti interese družbe in interese vseh davkoplačevalcev. Rešitev ni v tem, da se poplača podizvajalce. Rešitev za njih je zagon novih investicij," je še poudarila.
Podizvajalci so napovedali, da bodo podrobneje predstavili naslednja dejstva:
- Dars je zavlačeval skoraj eno leto, nato pa poslal šablonske zavrnitve podizvajalcem.
- Dars je neupravičeno zavrnil zahtevke vlagateljev, ki niso bili nominirani oziroma so vložili tožbo.
- Dars je ves čas neposredno komuniciral s podizvajalci – zdaj trdi, da jih ne pozna.
- Dars je vedel, da podizvajalci nismo plačani.
- Dars je od SCT-ja izrecno zahteval bančne
garancije za zavarovanje svojih obveznosti do podizvajalcev, zdaj pa teh obveznosti ne želi poravnati.
- Dars ni spoštoval pogodb, saj je neupravičeno izplačeval zneske, ki bi jih moral zadržati do dokončanja avtocest.
- Dars ne ogroža le podizvajalcev, ampak tudi davkoplačevalce in državni proračun.
Požar: Dars bi nas rad opeharil
"Dars išče rešitev, kako nas ne bi poplačal, namesto kako nas bi poplačal," je pred sestankom z vodstvom Darsa dejal Požar. "Dars nas želi opehariti, tega ne bomo dovolili," trdi Požar, ki je že napovedal, da bodo kampanjo pritiska nadaljevali, dokler ne bodo poplačani.
Poudaril je, da Dars deli podizvajalce na "nominirane in nenominirane, česar zakon ne pozna". Ob tem vprašuje, zakaj, in odgovarja: "Zato, da bi nas opeharil." Zatrdil je, da tega ne bodo dovolili, saj ne bodo dovolili, da "na naših plečih igrajo igre in si polnijo lastne žepe". "Ne bomo dovolili, ker tega ne moremo dovoliti, ker zaposlujemo 500 ljudi, ker je to 500 družin, ker so naša podjetja pred propadom, ker to ni pravično in ne želimo poslovati v takšni državi, kjer naše delo ni zavarovano." Prepričan je, da bi podizvajalce morala zaščititi vlada oz. pravna država.
Slovenija je po Požarjevih besedah dobila več 100 milijonov iz kohezijskih sredstev, da bodo zgrajene avtoceste. "Dolžnost Darsa kot investitorja je, da jih zaključi in pridobi uporabno dovoljenje. Zakaj tega ni? Ker je porabljen ves denar. Zakaj še? Ker nimajo ključne dokumentacije, ki jo posedujejo podizvajalci," pojasnjuje in dodaja, da Dars ima dokumentacijo, ki jo potrebuje.
"Dars si z našim denarjem kupuje draga pravna mnenja in išče možnosti, da nas ne bi plačal. To jim nikoli ne bo uspelo, ker je Dars gospodarska družba, kar je Duhovnikova večkrat zatrdila, zato zanj obstajajo isti zakoni kot za nas," meni Požar, ki je prepričan, da je upravi "malo mar, ali danes plačajo devet milijonov ali pa neka druga uprava čez pet let plača 30 milijonov".
Denar bo šel nazaj v Bruselj ...
Požar je že pred zadnjim srečanjem z ministrom za promet Patrickom Vlačičem pojasnil, da je država za gradnjo pomurske avtoceste prejela več sto milijonov evrov tudi iz kohezijskih sredstev. Če dokumentacija zanjo ne bo popolna, bo morala država Bruslju vrniti denar. Po Vlačičevih besedah pa Dars te dokumentacije ta trenutek nima.
Podizvajalci od Darsa že več kot pol leta zahtevajo denar za dela, ki so jih opravili na prekmurski, dolenjski in primorski avtocesti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje