Peter Ladič je eden prvih v Sloveniji skupaj s sodelavci trgu ponudil računalniško rešitev v oblaku. To je poceni poslovanje, še posebej za manjša in srednja podjetja, saj lahko s povezavo do spleta kadar koli dostopajo do lastnih informacij, računalniškega programa pa ni treba naložiti na vsak posamezen računalnik, temveč je vedno dostopen na spletu ter ga lahko posodabljajo in prilagajajo svojim potrebam. Mlad kolektiv 11 zaposlenih in nekaj zunanjih sodelavcev, ki ima sedež podjetja na Ptuju ter je vpet tudi v lokalno kulturno in športno dogajanje, je z razvojem novih rešitev gonilna sila pri nastajanju novih podjetij.
Prava ideja je na sporedu vsak četrtek ob 21.30 na 1. programu TV Slovenija, ponovitev pa v ponedeljek ob 18. uri na 2. programu. Vabljeni k ogledu!
Že 10 let ustvarjate inovativne rešitve za poslovanje in komuniciranje podjetij znotraj družbe in s svojimi strankami. Ideja o poslovanju v oblaku, ki ste jo prvi vpeljali na slovenski trg, je bila takrat precej revolucionarna. Kakšni so bili začetni odzivi? Kako so direktorji in drugi sprejemali možnost, da ni več potrebe po 'fizičnem', papirnatem poslovanju?
Res je. V času, ko se še ni govorilo o "oblaku" in so v IT-ju prevladovale robustne namizne aplikacije, smo se odločili za razvoj spletne aplikacije, ki smo jo želeli ponuditi slovenskim podjetjem. Leta 2005 smo bili tako med prvimi ponudniki v Sloveniji, ki smo predstavili lastno rešitev v oblaku (Intrix - CRM in vodenje projektov). Na začetku je bilo treba vložiti zelo veliko energije in časa, da smo potencialne uporabnike izobraževali na temo "clouda" in tudi na splošno o tem, kaj je CRM in zakaj se uporablja.
Danes se veliko govori in piše o podobnih rešitvah, podjetja vedo za prednosti, ki jih omogočajo spletne aplikacije, se jasno zavedajo prihrankov in bistveno bolj razširjene uporabe, zato se danes lahko veliko bolj osredotočimo na razvoj in uporabnost svojih rešitev, saj so osnove že znane.
Ste svoj produkt razvijali popolnoma sami v svojem podjetju ali ste imeli kakšne zunanje sodelavce in vzore?
Pri razvoju Intrixa smo sodelovali z različnimi ustanovami in posamezniki, ki so strokovnjaki na svojih področjih. Pri razvoju poslovnih rešitev je poleg obvladovanja različnih tehnologij treba poznati tudi poslovne procese, navade zaposlenih in njihove morebitne trenutne težave, nato pa seveda vse skupaj združiti v uporabno aplikacijo, ki bo izpolnjevala vse tehnološke in varnostne standarde, vsem vključenim omogočila dostop do relevantnih podatkov v vsakem trenutku, obenem pa še vedno ostala preprosta za uporabo, intuitivna in v stiku z novimi smernicami s področja informacijske tehnologije. Seveda smo se in se še vedno ves čas primerjamo s podobnimi, konkurenčnimi tujimi rešitvami in primere dobrih praks vpeljemo tudi v svoje rešitve, kar velja tudi v drugo smer, se pravi, da konkurenčni ponudniki povzemajo naše dobre prakse.
V teh letih so iz osnovnega podjetja nastala tri. Zakaj se je pojavila potreba po ustanavljanju novih podjetij?
V Interi ves čas nastajajo nove ideje. Določene lahko vključimo v naš proces, druge pa so zunaj našega fokusa, in čeprav so odlične, vemo, da bi nas lahko odvrnile od začrtane poti, zato se jih raje lotimo v drugi obliki. Intera se osredotoča samo na razvoj lastne platforme Intrix, ki je namenjena za CRM in vodenje projektov in na tem področju želimo postati vodilno podjetje na območju. Prepričani smo, da podjetje ne more biti enako dobro na različnih področjih, zato smo se odločili za fokus.
Druga podjetja, ki so nastala iz prvotne Intere, so specializirana za svoja področja: Refresh - spletna agencija in Zeppelin - startup.
Širite se tudi na tuje trge. Kako privabite oziroma sploh dosežete potencialne tuje stranke?
Precej naročnikov iz tujine smo pridobili na podlagi priporočil slovenskih naročnikov, kar je odlično. Tako smo pridobili naročnike v Kanadi, Kolumbiji, Bolgariji. Glede na vedno večje povpraševanje iz sosednjih držav smo v zadnjem letu zelo dejavni na hrvaškem in srbskem trgu, kjer sodelujemo z dvema lokalnima partnerjema, ki skrbita za prodajno-svetovalni del. Letos načrtujemo vzpostavitev podobnega modela na avstrijskem in nemškem trgu, pozneje pa še v drugihdržavah.
Glede na to, da smo "v oblaku", lahko dosežemo potencialne naročnike tako rekoč povsod na svetu.
Eno izmed vaših podjetij - Zeppelin - je bilo sprejeto v enega največjih podjetniških inkubatorjev v ZDA. Kakšne možnosti ponuja takšna priložnost?
Podjetje, ki je nastalo iz dela ekipe Intere, je nekaj mesecev preživelo v enem najboljših inkubatorjev, Techstars v Bostonu. To vsekakor zelo pozitivno vpliva tudi na našo ekipo, saj si redno izmenjujemo znanje in izkušnje. Razvoj njihovega produkta Zeppelin je potekal pod vodstvom vrhunskih mentorjev in to so izkušnje in znanja, ki jih v Sloveniji ni mogoče pridobiti.
Zadnja leta se v pogovorih s podjetniki vedno dotaknemo tudi krize, ki še vedno ostaja na gospodarskem področju v Sloveniji. Jo občutite tudi vi?
Če to stanje označimo kot kriza, pomeni, da pričakujemo, da se bo nekoč povrnilo prejšnje stanje. Sam tega ne vidim tako. Imamo novo stanje na trgu, novo stanje v gospodarstvu, ki je še težje in še bolj zapleteno. Edina rešitev za napredek je v tem, da se prilagodiš. Sami se nenehno prilagajmo trgu in stanju, zato smo že prej sprejeli določene ukrepe, ki nam pomagajo v teh, težjih časih. Mislim, da ni podjetja, na katerega gibanja v gospodarstvu niso vplivali, saj smo podjetja zelo povezana in nazadnje tudi medsebojno odvisna. Lani smo sicer imeli rast za 20 odstotkov, kar je dober kazalnik našega dela, zasluge za to pa gre pripisati celotni ekipi, ki je vložila veliko časa in energije.
Sedež matičnega podjetja imate še vedno na Ptuju. Razmišljate, da bi se kot igralec na svetovnem trgu preselili iz države?
Ptuj je odlično mesto za ustvarjanje, glede na naše srednjeročne ciljne trge pa tudi odlično geografsko izhodišče. Za zdaj ne razmišljamo o selitvi, saj smo prepričani, da lahko v Sloveniji in iz Slovenije naredimo še veliko dobrega.
Na spletnih straneh vaših podjetij med predstavitvami vaših ekip 22 zaposlenih vidimo fotografije s skupnega preživljanja časa. Ste mlad kolektiv. Veliko vlagate v medsebojne odnose in dobro klimo delovnega okolja?
Za kakršen koli uspeh, na katerem koli področju, so pomembni dobri medsebojni odnosi. Tega se zavedamo in zato je dobra klima na prvem mestu naših ciljev. Veliko časa preživimo tudi zunaj pisarn, v različnih oblikah druženja, razni 'team buildingi', redne športne dejavnosti, dogodki za otroke, pikniki. Veliko vlagamo tudi v delovno okolje in delovne razmere – imamo namizni tenis in nogomet v pisarni, možnost dela od doma, deljen delovni čas, formalna in neformalna izobraževanja. Glede na to, da smo vsi zaposleni odvisni drug od drugega, se zavedamo odgovornosti in tako je skrb za sodelavca med našimi glavnimi vrednotami.
Dobili ste tudi številne nagrade - tako za vaše produkte kot delovanje samega podjetja. Odpirajo takšne nagrade nova vrata, nove priložnosti? Vas zavezujejo k ohranjanju te poslovne odličnosti ali so bolj potrditev preteklega dela?
Nagrade so vedno dobrodošle, saj so kazalnik tvojega dela, ki ga ocenjujejo zunanji strokovnjaki, kot so Slovenski forum inovacij, Hevreka, Red Herring, EuroCloud, Najpodjetniška ideja. Ugodno vplivajo na motivacijo ekipe, navzven pa pokažejo jasno sliko o tem, kaj počnemo in kdo smo: zanesljiv poslovni partner, strokovnjaki na svojem področju in razvojno usmerjeno podjetje. Ker smo podjetje, ki zelo veliko vlaga v zaposlene, smo še posebej ponosni na štirikratno zaporedno uvrstitev med najboljše zaposlovalce, Zlata nit.
Nastopila je nova slovenska vlada. Kaj bi si vi od politike na državnem področju najbolj želeli, kaj najbolj pogrešate?
V prvi vrsti bi si želel, da se poenostavijo administracijske ovire na različnih razpisih, ki so namenjeni spodbujanju podjetništva. Prepričan sem, da se marsikateri podjetnik ne odloči za sodelovanje na razpisih ravno zaradi postopkov, ki lahko vzamejo tudi po nekaj tednov in še vedno ni zagotovila, da bo podjetnik uspešen. Tu je vse preveč birokracije in preveliki vložki časa, ki pa ga je danes vedno manj. Druga točka, ki je še pomembnejša, je izboljšanje plačilne discipline. Slovenija je majhen trg in podjetja smo povezana med seboj, tako da lahko podjetje hitro zabrede v likvidnostne težave, četudi je naredilo vse prav.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje